söndag 23 januari 2011

Lila rosor....


Lite blommor från veckan som gick, jag hoppas ni inte tröttnar på alla blommor men det är ju i den miljön jag rör mej mest nu och på eftermiddan när jag kommer hem finns ingen ork till inredning och inget bra fotoljus kvar heller. I veckan har det handlat om form i första hand och jag känner efter andra veckan att det är en bra bit kvar att lära ännu. Försöker få mej till att använda de gula blommorna med som jag inte är så förtjust i men så kan man ju inte tänka. På de här bilderna är det färgerna jag gillar framför allt de lila rosorna (övre bilden), är de inte underbara?? Vill bara ha lila rosor hädanefter :)
Rosorna i nedre collaget är lite flerfärgade med lite gammelrosa ton, de är inte så dumma de heller. Ska försöka få tag på namnet på de bara.
I dag ska jag försöka få tid att inreda lite här hemma för att framkalla vårkänslor, ha en bra söndag!
*
I hope you dont get tired of all flowers on the blog nowdays, but this is what I do now. I love this purple roses, red roses dont have a chance anylonger in my home after I fell in love with these. Today Im gonna fix a little with the interior here at home, need som springfeeling here.
Have a great sunday!!

15 kommentarer:

Hagagården sa...

Hej
Vilka underbart fina blommor.
Kram o ha en fin dag.
ninni

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara och fina blommor.Bara såå härligt.Ha en skön söndag.Varm kram Rita ♥

Fågel Blå sa...

Åhhhh så vackert jag bara njuter av dina härliga bilder!
Kram Kathrine

New olds by IsJa - Isabell sa...

Jag tröttnar aldrig! Vilken vacker bukett du har gjort på bilden till höger! Jag vill se mer och de där lila blommorna undrar jag var man kan få tag på. Vill haaaa! Passar fantastisk bra här hemma.
Ha en fin kommande vecka.
Kram

kathrin sa...

allways lovely to see, have a nice day, big hugh Kathrin

Sanne sa...

Daer Katta,

I couln`t get enough of your flowers...
My absolutly favourites are these purple roses, too...
Could you take them home when you did your job ?
That would be a great thing ...
Have anice sunnday,
best wishes,
Sanne

Skogslyckan sa...

Hus skall man kunna tröttna på dina vackra blombilder???!!!
Jag njuter i fulla drag, och precis som du blev jag jätte förtjust i de lila rosorna! Ha en fin start på den nya veckan!
Kram Pia

Angel.Pearls sa...

De är hur fina som helst -och det passar väl bra till en 'lila tjej' som du! Kram Eva

Viola sa...

Kommer att bli en härlig följetong hos Katta nu...är så glad att man oxå får njuta utav allt det vackra du nu har omkring dig under veckorna, hoppas helgen varit skön och att alla nu är krya, kram

Mamma C sa...

Inte tröttsamt, bara vackert så vackert.
Kram mamma C

vita zara sa...

Hej Katta.
Tack för en trevlig kommentar.
Minsann så ser jag floristen på g, du är redan jätteduktig.
Vilka buketter och vilka bilder, woow, gissa om jag njuter.
Vilken lycka att få komma in i ditt klassrum, när det är översållat med blommor.
Den söta lilla ullblomman är verkligen suveränt gjord.
En sann konstnär är du min vän.
Snygg bakgrundsbild också.
Lycka till i fortsättningen.
Kram Zara

Fru C sa...

Tänk att få röra sig i den världen...förstår att du blir trött på alla intryck. Ny vecka nya utmaningar för oss alla.
Kram//

Katarina sa...

Otroligt vackra buketter. Håller med om de lila rosorna, bedårande vackra. Gammelrosa gillar jag också. Kram Katarina :O)

4U2! sa...

Är de lila på riktigt? Tyckte om den allra sista buketten till höger.

Kathys Home sa...

Å de där lila rosorna är sååå fina...mums..:-) vill också vårfixa så nu skall här städas...kraaam kat