tisdag 11 januari 2011

In-nötningsprincipen...


Lite turkos färg ska väl kunna locka fram våren eller vad tror ni. Känner mig så frusen jämt och behöver tinas upp. Idag har första floristlektionen gått ut på att lära sig hur man lägger blommorna i spiral när man gör en bukett. Låter kanske löjligt enkelt men si det var det ju inte. Har blivit tilldelad femton långa vita rosor att jobba med denna veckan och så fort man bundit ihop klipper man upp och börjar om tills det sitter, in-nötningsprincipen tror jag det kallas ;)
Ha en trevlig kväll allihopa!
*
Can it be so that a little turquoise on the photos makes
the spring comes faster? I sure hope so because im so cold.
Todays first lesson in the floristschool was how to hold fifteen roses in the right way, and way that was not so simple as it sounds but one day Ill get there.
Have a nice evning everyone!

15 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vad roligt det låter att lära sig något nytt,och om blommor, ska bli spännande att få se dina alster vart efter
Lycka till

Viola sa...

MEN VAD ROLIGT DET LÅTER, NÅGOT JAG ALLTID VELAT LÄRA MIG...ATT BINDA BLOMMOR OCH KRANSAR..DET HÄR SKA BLI SKOJ ATT FÖLJA, JODÅ..DET BLIR MÄSSOR BÅDE I STOCKHOLM OCH OSLO, HÄRLIGT ATT KUNNA SE FRAM EMOT, KRAMEN

Fru C sa...

Innötningsprincipen....måste vara något nytt :D håll ut det kommer säkert roligare uppgifter.
Kram//

New olds by IsJa - Isabell sa...

Innötningsprincipen kommer att fungera. När du väl har lagt rosorna i spiral i en vecka kommer du aldrig glömma tekniken :)
Ha så roligt!

Kram

Loella sa...

Oh det låter spännande! Hoppas få se dina alster här på bloggen också...kan du inte smyga med kameran till lektionerna? :)

Är du frusen och hängig? Eländig flunsa som kom på besök, imorgon blir det jobb efter att ha varit hemma sen nyår...Ser fram mot det faktiskt..

Sen vill jag tacka för din positiva feedback på min blogg, dina ord var klockrena, tack för dem och din tid...

KRAM Loellan

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja du kommer att kunna göra den buketten i sömnen.
Jag tycker det är bra mycket kallare inomhus nu när det är plusgrader ute än när det är minus grader ute.
Ha det bra:)

Fågel Blå sa...

Åhh så spännande!!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Karin sa...

Lycka till med din floristkurs!

Det låter underbart att bara ha tid för sånt som man tycker är kul. Hoppas du gillar rosor även när du är klar!
Kramar

Kathys Home sa...

Roligt roligt att lära sig nytt eller hur?! Skall själv köra innötningsprincipen på kläderna jag skall företräda och förstås försöka sälja på Formex...lika bra att nöta så jag gör ett bra jobb
:-) Ha det bäst...kram kat

Ulrica sa...

Åhh, vad roligt det låter!! Så Härligt att få arbeta med vackra blommor och i detta fall, Långa vita rosor!! Du får visa lite resultat senare!!!
Ha en kreativ vecka i blommornas tecken!
KRAM//Ulrica

Mamma C sa...

Gud så roligt och spännande det låter.
Kram mamma C

Katarina sa...

Good luck :O) Vad kul och inspirerande. Det ska bli spännande att följa dig igenom din utbildning. Kram Katarina.

Lotta sa...

Älskar dina bilder och lånade några för att tipsa om din blogg. Jag länkade hit, hoppas det är ok!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Sä härliga blåfärger du visar idag!

Måste vara himla roligt och inspirerande med en floristutbildning. Lycka till med innötningen! :-)

Hoppas du har en fin torsdag!

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Vilken mysig blogg jag hittade här efter ett tips från Mindecor. Jättefina bilder och motiv. Tittar in fler gånger var så säker !
Må så gott från Marias Hörna