måndag 3 januari 2011

Härliga färger...




Denna julen är ju i stort sett over and out nu så här kommer de sista hyacinterna. Jag tycker visserligen de är fina på våren med när de har så här härliga glada färger, gäller bara att inte ha allergier för de doftar starkt. Den söta sirliga ljuskronan hittade jag hos Fröken tvärsemot i Wasastan.
Ha en skön kväll!
*
Hyacinths are in Sweden a typical christmasflower but I know its different in outher countrys. This colours of them makes me think of spring. Have a nice evening!

10 kommentarer:

Loella sa...

Tjusigt!!
Kronan är underbar, grattis :)
Rea kanske...?

Skönt med julen ut, men klart det inte går att slänga ut fullt friska och fräscha hyacinter, de doftar ljuvligt ju, fast just nu känner jag ingen doft. Åkt på värsta dunderförkylningen med snuva, halsont, hosta, feber och öronvärk. Urk säger jag bara, känner mig så vissen och nere, nu när det är nytt år och har en inneboende längtan efter att ta tag i saker...men det får bli när jag är frisk, hälsan först...:)

Ha det bra gumman!
Kram Loellan

Mamma C sa...

Jag hittade några hyacinter här hemma som helt glömts bort. Dom stod högt uppe på en byrå. Dom var inte lika fina som dina. Ljuskronan var söt.
Kram mamma C

Skogslyckan sa...

Jag håller med, tycker absolut inte att hyacinten bara är en julblomma. Och jag gillar de med färg! Igår köpte jag årets första tulpaner och några Primula, oj vad inspirerad man blir trots snön utomhus...
Ha en fin dag!
Kram Pia

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Heisveis...
ja de er nydelige og egentlig så er de jo en vårblomst:)
kos deg..er så deilig at vi går mot lysere tider..
klemklem

lugnet sa...

Underbara bilder! Hoppas du haft en härlig jul och Gott Slut!! Här har det varit en krasslig men mysig jul! Hoppas du får ett ToppenÅr i år!!
KRAM//Ulrica

Fågel Blå sa...

Åhhh så fin krona!!!!
Ser vgerkligen sirlig ut!
och hyacinter I love them!!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fin ljuskrona du har köpt.
Hyacinter är underbart och jag börjar mer och mer uppskatta dom även under vårkanten.
Kram:)

Viola sa...

Visst är dom så fina alla löväxterna, berättar för oss att snart så...blir det vår, men den känns väldans långt borta...här vräker det ned utav snö...:( kramen

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Själv kör jag på vita hyacinter kring jul, för att gå över till rosa och blå i januari. Tycker dem är så himla vackra!

Hoppas du har haft en riktigt fin tisdag!

Maliva`s verden sa...

Godt nytt år.....vakre innlegg du har vist siden sist jeg var innom. Håper du har hatt en fin jul/nyttår. Gleder meg til å ta fatt på nok et bloggår, og ikke minst følge deg videre. Nyttårsklem fra Maliva