måndag 24 januari 2011

Gult och bohemiskt...



Gult är fult... men ibland kan det kännas rätt ändå. Tröttnade på överdragen på mina slitna gammla Emmor och bestämde mej för att pröva leva med lite gula färgklickar ett tag. Känns rätt Ok faktiskt fast vi får väl se hur länge. Nu känns det i allafall vårligt och lite lagom bohemiskt med de slitna gula fåtöljerna och rosa som kontrast till. Funderar på om jag ska klä om dem ordentligt eller låta det slitna finnas kvar och göra nya överdrag i stället.
*
Yellow is not my favorite colour, but I took of the covers from this armchairs to try this yellow and bohemian look for a while. Maby I will make some new covers later.
XOXO

15 kommentarer:

Viola sa...

Jag tycker faktiskt dom är läckra som dom är..är ju inte klargult utan en mera dämpad färg...gör inte något förhastat vädjar Viola, ha det gott, kramen

Country Hill sa...

Näe gult är inte fult rätt gul färg kan vara lugn och harmonisk som i Dina emmor som är så fina som dom är.
Ha en fin kväll!
Kram Lena

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fina dem var i sitt gul-guldiga tyg. Ger en härlig färgklick utan att det är för mycket, det är ju en ganska dov gulfärg.

Hoppas du har haft en fin måndag!

Mamma C sa...

Dom lyser ju inte knallgult utan en behaglig gul färg har dom.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Hej guuuumss!!!

Nää gult e inte fult och emmaorna e jättefin som de är... Super härligt med lite levande ljus och mönster..

Jag e superbesviken, hittade en grönblommig emma soffa på blocket som tyvärr e såld :(


Stor bamse kraaaam Linda/ Nostalgi och rosor

Ewa`s Galleri sa...

Tycker de är jättefina som de är
Men ett överdrag som man kan växla med är ju bra när man tröttnar
Synd att klä om dem tycker jag
Ha en bra dag

Fågel Blå sa...

Åhh så fint du har det härliga coööagebilder från dej!
Och du den är fin som den är också!!!!!
Ha en fin Dag!
Kram Kathrine

Skogslyckan sa...

Det här var ju en ganska dov gul färg, men annars är gult inte min färg heller. Tycker det slitna är väldigt charmigt, blir kul att se vad du kommer fram till.
Kram Pia

NataljaOblonskaja sa...

Tycker färgen och tyget, var underbara, passar utmärkt så här frampå vårkanten (vi är snart där:)) till andra ljusa pasteller, och likabra till svart.
Skulle vänta ett tag med att klä om dem om jag var du.
Jättefina bilder, förstorade dem såklart, och jag gillar ju verkligen din svart provdocka.
Ha det bra!
Camilla

Loella sa...

Vad fint du har gjort....blev läckert med de orientaliska kuddarna där...Kul att pröva sig fram och testa...

Thanx sweet för dina rara rader igår....♥

Loellan

4U2! sa...

Det där är min stil!

Anci sa...

Mysiga, mysiga bilder ! De ger i alla fall mig vårkänslor.

Kram
Anci

Marie//Tekla Maräng sa...

Tycker att dom är jätte fina som du visar dom. Än härlig gulfärg som lyser upp så där lagom.
Kramar:)

Elisa Day sa...

Inget är fult i ditt hem! Dom lyser upp nu när det är så grått ute. Hoppas det går bra på skolan. Kramar

Fru C sa...

Gör överdrag.....Men med lite färgklickar tycker jag att dom är urläckra som dom är.
Kram//