tisdag 14 december 2010

Ups and downs...



Blev lite ledsen i ögat i går då en olycka var framme här hemma. Den här lilla rosa ljusstaken som varit min sen första advent i första klass då vi skulle ha med en ljusstake att ha på bänken i skolan, jag fick följa med min moster och välja vilken ljusstake jag ville och den här var det som fick följa med hem. Har alltid haft den som favorit bland alla många jag har. Men i går var olyckan framme och den brann eller snarare smälte ner. Turen i oturen var ju att inget annat började brinna. Ett fult märke på plåtbrickan den stod på blev det förståss och den i sin tur blev så varm så färg försvann från vardagsrumsbordet men det är ju lätt fixat. Är bara väldigt glad att det inte gick värre.
Frånsett den olyckan var turen här på besök igår med. Jag fick ett brev som gjorde mej väldans glad. Jag har nämligen sökt en floristutbildning efter jul och fick då veta att jag antagits, tjohooo!!!! Det är något jag velat väldigt länge men inte gett mig i kast med förrän nu känns jätteroligt att börja där. Ha en bra dag!
*
Sometimes life goes up and somtimes down in just a second. Yesterday my favorit candleholder that was a present from when I was a child burned down! Im happy that nothing else started burning. But this time the luck came on a wisit right after the accident to. I had a letter that told me I was welcome to start an education to be an florist after X-mas thats an old dream for me. Im happy! XO

12 kommentarer:

Pernilla Björkholmen sa...

Vad tråkigt det är med saker som emotionellt har ett värde som inte går att ersätta.. Tror att vi alla någon gång råkat ut för en sån situation och man blir så ledsen..
Vad roligt ändå att du kommit in till utbildningen, fantastiskt ! Du är ju redan en fantastisk dekoratör och inspiratör, så du kommer att göra många fina saker !! Kram !

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Det var jo leit da...det er rart med den nostalgien hvor mye den betyr for oss...så gøy at du skal begynne med den utbildningen..kjempeflott:)
ha en kos dag
Klem klem

Sanne sa...

Dear Katta,

these are very good news ( the thing with thr florist-job, great, if somebody can work with flowers !!!! ) and...yesterday I nearly got the same situation like you...me water / teepot gets too hot, I came from the cellar and was just before burning...I was sooooo lucky , too...now I have to open the windows very wide since yesterday ( and we have - 10 °C ) because of teh smell...
So we are both lucky !!!!
Have a nice day , without any accidents,
Sanne

Ulrica sa...

Tråkigt med den lilla vackra ljusstaken.. Men jättekul att du antagits till floristubligningen!! Det kommer att passa dig med tanke på din känsla för blommor och skapande:)
Ha en fortsatt skön Dag!
KRAM//Ulrica

Fågel Blå sa...

Hej min vän!
Det låter riktigt otäckt det som hände!
Tur att det inte blev värre!!!
Och jag förstår att du blir ledsen över den fina lilla ljusstaken!!!!Så roligt att du kommit in på floristeutbildningen!
Ett stort Grattis till dej!
jag har också funderat på den!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

linnea-maria sa...

Vad tråkigt med ljusstaken. Jag hoppas att du kan finna någon liknande. Men grattis till utbildningen. Dina vackra arrangemang och ditt öga för vad som är vackert och passar ihop gör att du kommer bli en utmärkt florist. Kan nog säga att du redan är det :) Kram /Therese

strömmas sida sa...

Grattis att du kommit in på utbildningen. Det låter jättekul och passar din kreativitet.

Vilken himlans tur att du såg att ljusstaken smälte ner och att inget började brinna *ryser*.
Men himlans trist att det var just den staken.
I går morse så kollade jag lucia på tv 2 och fick såna minnesbilder från första åren i skolan när man hade med sin ljusstake...jag kunde nästan känna lukten från ljusen och stämningen som var i skolsalen.

kram
strömma

Country Hill sa...

Åh Katta så ledsamt med ljusstaken vissa saker har man ju så många minnen med men tur att det inte blev värre.
Så roligt med floristutbildningen Grattis kommer att passa Dig perfekt.
Ha det gott!
Kram Lena

SoF/Blindstyre.se sa...

Va kul - Grattis till intagningen Katta. Jag har en känsla av att det kommer att passa dig perfekt.
Kreativa du!

Varma hälsningar/SoF

heavenandearth sa...

Men åhh vad roligt!
Grattis grattis grattis, Katta!!
Vad glad jag blir för din skull!

Du har en så otrolig förmåga till färg o form, så det måste vara ett perfekt yrke för dig!

Får hoppas det överskuggar det sorgliga o lite otäcka med ljusstaken! Det kunde ju tagit en ände med förskräckelse det..

Stora Kramen!
Iréne

vita zara sa...

Hej Katta.
Tråkigt med ljusstaken, det förstår jag verkligen, att det är.
Och så grattis till antagningen. Detta kommer verkligen att passa dig som handen i handsken. Jag har sett vad du kan.
Många varma kramar till dig.
Hoppas ni inte har så kallt.
Zara

Loella sa...

Nä gumman, vilken rörande historia. Förstå jag det att du blev lessen i ögat.....emotionellt värde är oersättligt för oss ju....desto roligre då med din utbildning! Tjoho vad kul, kommer passa sig som har ett sådant sinne för estetiska sammansättningar och gröna fingrar...Så glad för din skull! Både vad gäller utbildningen men mest att skadan inte var "värre"....även om den var tillräcklig. Ha det bra gumman!


KRAAM Loellan