söndag 5 december 2010

Julros...


Så var andra ljuset tänt och snön lyser vacker och vit på taken. Idag ska vi besöka en liten julmarknad, man får ju passa på när det är så mysig julsämmning utomhus för i år är det ju verkligen den rätta känslan. En liten "plockad" julros pryder i en liten flaska på tebrickan på vårt bord den ser nästan genomskinlig ut på den undre bilden där ljusen lyser rakt igenom kronbladen. Ha en bra andra advent!
*
A christmasrose with the light from candles shining straight through. Today it will be time for some christmasmarket again
and the right feeling is here with all of the snow.
Have a nice sunday everyone!

14 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Sitter her og vurderer om jeg skal stå på marked i dag...er meldt sne...så jeg har ikke bestemt meg ennu:)
ha en flott og koselig 2 søndag i advent:)
klem klem fra meg en tidlig søndag..

Country Hill sa...

Julrosor är så vackra men lite svåra tycker jag som inte har så gröna fingrar.
Underbara bilder!
Ha en fin adventshelg!
Kram Lena

Ulrica sa...

Älskar julrosor!! Såå fina och perfekta att plantera ut i rabatten till sommaren!! Vart har du stått på julmarknad? Behöver tips där det finns köpsugna besökare:) Ha det så mysigt idag!
Kram//Ulrica

Sanne sa...

Dear Katta,

have a good time at the christmasmarket !!! We were there yesterday evening sooooo beautiful whith all the candles.....like your todays pictures...
Best wishes,
Sanne

SoF/Blindstyre.se sa...

Så fint, så fint...

Ha det gott K!

Agneta sa...

Buddha feeling bland rost och rosor, och ändå en grymt sinnlig julfeeling. Skönt befriad från klämkäcka klockor som klämtar och hysteriskt falska barnkörer! Jag gillar Din blues som går igenom hela Din bloggkreation, och Du är dessutom en vänligt sinnad bloggvän som gav mig en depåfyllning av boost idag!

Tack Katta för att Du finns i min bloggvärld!

P & L

Agneta

Ps. Santa Claus has the right idea. Visit people once a year.......Victor Borge, Ds.

Hanna sa...

Så fina julroser.
Hanna

Viola sa...

Jag måste bege mig in till staden och inhandal vita julrosror, är min absoluta favorit till julen, hoppas ni har en skön adventssöndag och du tävling hos mig igen, kramen

Mamma C sa...

Vackert, även detta år är mina julroser övertäckta med snö. Men rådjuren har inte varit där och naffsat i år i allafall.
Kram mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj vad länge sen jag tittade in. Är så ofantligt trött och känner att tiden inte riktigt räcker till.

Skön stämning i dina bilder idag!

Kram Annica

Angel.Pearls sa...

Läckert -julrosorna är såå fina! (Har inte vågat mej på att köpa ngn ännu.. Hur klarar du din inomhus -vill de ha svalt..??) Kram Eva

Katarina sa...

Oj så vackert. Du förmedlar verkligen härliga bilder till oss. Kram Katarina :O)

Fru C sa...

Hej
Här rasar snön från taket med buller och brak just nu....Älskar dina bilder med Elsa B!
Kram//Carolina

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Den sista bilder känns magisk. Underbart ljus. Och julrosen är så himla vacker.

Hoppas det var en trevlig julmarknad!