tisdag 21 december 2010

Julblommor och julavslutning...









Min envisa förkylning är mej inte nådig, den har blivit både värre och elakare och härjar hårt med hela min kropp. Men trots det släpade jag mej förståss till skolan på årets julavslutning där jag i vanlig ordning försökte klona mej för att vara i två klassrum samtidigt. Det gick förståss inte så det blev att springa emellan, men missa det vill man ju inte. För det är bland det mysigaste på året. Har köpt en massa tulpanlökar som som fått silkespapper och trasband runt sig tycker de är så söta i juletider, granen är klädd och en fika har just avnjutits och nu ska jag vila mej frisk till julen. Ha en bra fortsättning på dagen allihopa!
*
Home again after this years last day in school for the kids. Its always very nice to be there with all the other relatives to see and hear the kids preform songs and dance for us. Now im going to rest to get well until x-mas. XOXO

14 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Hoppas du hinner friskna till till julafton. Så fint du virat in tulpanlökarna...Ha en skön kväll!
Kram Pia

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Koselig med dissse tulipanene...
Håper du snart er helt i form igjen...
klem klem

Loella sa...

Men du, det var verkligen in envis förkylning som antastar dig...Låter som det är mycket värre än en vanlig förkylning :( Måtte du bli pigg till jul så du kan delta och njuta med full kraft!

Skickar styrkekramar med vitaminkick här!!! <3

Lollean

Angel.Pearls sa...

..samma här..Dina tulpaner är ljuvliga -den första bilden blir min favorit! Kram o krya på dig /Eva

NataljaOblonskaja sa...

Här är det jullov först imorgon, ska bli så himla skööööööönt.
Sneglade på tulpanlökarna i affären men de fick ligga kvar, känner att jag inte riktigt orkar fixa med mer nu.....ska bra njuuuta.
Krya på dig!
Camilla

Helena, The Swenglish Home sa...

Hej Katta,
Nu var det på tok för länge sedan jag hälsade på här hos dig - tiden har liksom sprungit bort och gömt sig... Jag tycker att du tar så otroligt snygga bilder. Din header är SÅ fin och jag jag blev väldigt förtjust i dina tulpanpaket och - i ett tidigare inlägg - den lilla lila stjärnan.

Och oj så skoj med floristutbildning - grattis!

Varma hälsningar och en fin jul önskar
Helena

Fru C sa...

Din stackare.....det är inte kul att bli sjuk just nu. Julavslutning är så härligt mysigt. Jag har också köpt mig några små tulpanlökar men dom finns än så länge i en påse i källaren.
Kryapådigkram//

lugnet sa...

Så vackert!! Ville titta in och önska dig en FRISK och God Jul:)

KRAM//Ulrica

Anci sa...

Hoppas verkligen att du blir pigg till jul och att förkylningen ger sig !

Inspirerande vackra bilder.

GOD JUL & Kram
Anci

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Har faktiskt aldrig tulpaner hemma kring jul. Vet inte riktigt varför, för du har ju gjort det så himla fint! Får kanske testa lite nytt till nästa år. :-)

Jadu...förkylning. Uffa! Jag sitter här jag med och det har inte blivit bättre. Eller tja...halsen gör inte ont längre, men då lever ju näsan sitt eget lilla liv istället och har bestämt sig för att den inte ska vara andningsbar. Jag hoppas att vi både blir lite bättre till julafton!

Pernilla Björkholmen sa...

Krya på dig nu så att ni får en riktigt härlig jul tillsammans !
Många kramar till dig !

vita zara sa...

Hej katta.
Önskar dig också en underbar och frisk och varm jul med alla dina kära.
Vilken fin gran du har, och färger har även smugit sig in hos dig, så läckert!!
Många varma kramar till dig min vän.
Zara

Herzenssache sa...

What a beautiful blog...wish you and your family a merry christmas

Herzenssache sa...

What a beautiful blog...wish you and your family a merry christmas