onsdag 1 december 2010

In i värmen...



Jisses vad kallt det har blivit nu gäller verkligen att klä sig rätt och med varmt om fötterna komma ihåg att mata de små kaniner, harar och fåglar som bor omkring en är ju inte heller fel. Man är glad man inte jobbar utomhus såna här dagar eller sitter fast i nåt sj-tåg i timmar. Men när man väl varit ute är det så himla skönt att få komma in i värmen ta en kopp med värmande glögg och tända några ljus och få upp energin igen. Ta hand om er!
*
Wery cold it is right now. You need the right clothes and shoes and if its possible let the small animals and birds living around you have something to eat. But how nice is´nt it to get inside when you been out in the cold, drink something warm light up some candles and get the energy back.
Take care!

13 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja her tar vi på boblebuksa før vi går ut:)
ha en go dag
eddaKlemmer

Angel.Pearls sa...

Glögg är gott i dessa kyliga tider! Ja, vad kan man mata de söta vildkaninerna och hararna med, måntro? Ha en fin vintrig dag!! Eva

Skogslyckan sa...

Nu skall jag klä på mig "termosar" och allt annat jag kan hitta, skall ut och pynta utanför ingången här. Jul ute också tänkte jag!
Ha en fin dag!
Kram Pia

heavenandearth sa...

Ja, herregud vad glögg det går åt! Fniss!
Det e ju så gott!

Tack för påminnelsen om maten till de små! Jag ska stanna till på affären o fylla på förråden nu när jag ska ut!
Det är så mysigt o stå innanför fönstret o kika på vem som kommer på besök! Förra vintern skrev vi upp alla sorter=kul att läsa i år!´

Kanelbilden.. just love it!!!
;-)

Önskar dig en skön onsdag!
Kramisar! Iréne

Fågel Blå sa...

Hej min vän!!!!!
ja jag håller med dej!!!!!
försöker mata fåglar och annat smått så gott det går!!!!
Ha en fin Dag!
Kram Kathrine

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej Vännen min <3

Vilka härliga bilder...
Ja nu måste man klä sig riktigt väl, otroligt kallt.. Fast mysigt tycker jag... De känns ju så bra när vi haft så tråkiga vintrar ett par år.. Fast jag skulle föredra ett varm garage på migonen, fingrarna fryser till is när man skrapar rutorna..

Jo en undran dom verkar gjort om på blogger jag kan inte ändra bakgrundsfärg utan då måste man byta mall.. Hur gör du?

Kraaamizzz Linda

Loella sa...

Hej sweetie!

Brrrr ja, vad kallt det är, -20,8 imorse när jag skrapade rutorna på lilla Cissan som gnällde som tusan när jag startade henne...

Glögg is the shit!

Ha det bra!
Kram Loellan

Hagagården sa...

Hej
Ja det stämmer att jag annvänt kokosfett och fågelfrön kan du ta vilka som hels, jag tog hampfrön.
Underbart fina bilder från dig.
kram o ha en fin dag.
ninni

Anci sa...

Ja, kallt är det ! Jag fryser så fort jag sticker näsan utanför dörren.

Kram
Anci

Mamma C sa...

Här blev det lite rom i varm oboy när vi kom hem från jobbet ikväll.
Kram mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det är verkligen gott med varm glögg när man väl kommer in.
Kramar:)

Lone sa...

Hej Katta.
Det er også koldt i Danmark og meget sne.
Din blog er med på min december top 10.
Ha' det godt.
Kh Lone

Monica sa...

Hej !!
Vilken superhärlig blogg !!!!
Kom hit via malivas Verden och ja, det är precis lika fint som hon skrev !!
Jättekul att hitta till en blogg från huvudstaden, min hemstad och barndoms plats,staden i mitt hjärta även om jag nu är utflyttad sedan 20 år.
Jag lägger upp dig på min blogglista om det är okej...
Kram,Monica