tisdag 23 november 2010

Skaparglädje...

Lusten att skapa finns alltid nära till hands hos mej men den kan ta sig olika uttryck. Sticka har jag inte gjort på en väldans massa år men så hamnade jag i en garnaffär nyligen och det är ju som att gå in i en godisaffär. Man vill ju ha allt, alla färger och alla sortes garn bara plocka från hyllorna. Nåväl jag började med en sort och färg som fick bli till en varm och gosig krage till dottern sen på med en blomma jag tovat och lite fina band. Nu är hon redo för kylan som skall komma. Ha en bra dag därute!
*
I really like to create things with my hands. I think that visiting a yarnshop is like visiting a candystore for me, I want it all. Heres just a little thing I knitted for my daughter to wear when the cold comes. Have a nice day!

13 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Den ble jo bare kjempefin:)
ha en vakker dag
eddaKlemmer

Fågel Blå sa...

Underbara färgkombinationer!!!!!
Man kan verkligen frossa i alla fina garner!!!!
ha en fin Dag!
Kram Kathrine

Fru C sa...

Oj....hur nice som helst! Massverkan av något , som garnnystan i en affär, kan verkligen få en att gå i spinn ;)

Lone sa...

Hej Katta.
Spændende blog du har, smukke billeder ... Jeg er din nye følger.
Kh Lone - Danmark

NataljaOblonskaja sa...

Härlig färger på din stickning.
Kom på en sak när du sa att du blev så glad av garnaffären.
Brukar åka förbi en sådan ganska ofta och när min son var yngre,4-5 år, brukade han tjata om att han ville gå in i den. Vet inte vad det var som lockade, och blev ju lite orolig :), gillade även att ha sin systers klänningar!! Till slut fick han gå in och välja lite garn men kommer inte ihåg vad han gjorde med det. Men han är duktig på att både sy och brådera....fast han bara är 11 år.
Ha det bra!
Camilla

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fin den blev! En riktigt lyxig varm krage. Gillar färgen och den söta blomman du tovat.

4U2! sa...

Jag gillar inte att gå i affärer men råkar jag hamna i en handarbetsbutik numera, då vill jag som du: vill ha allt.

Country Hill sa...

Jättesöt krage den kan behövas i det här vädret. Ja det var ju evigheter sen jag stickade men blev lite sugen.
Ha det gott!
Kram Lena

Isabell sa...

Åh, vad söt kragen blev! Visst är det roligt med garner, spetsar, tyger mm. Jag spenderar mycket tid i dessa fina affärer. Såå kul!
Kram

Sanne sa...

Dear Katta,

you did a great job for your daughter ...sooo beautiful , I like the flowers , too.
Everything very nice colours !!!

Have a nice afternoon,
best wishes ,
Sanne

Viola sa...

Vilken hägrlig skaparglädje du bjuder på...och här blev det en vit tisdag oxå....0) här hra det blåst nordan ett dygn och det känns inne och massor utav snö har vi fått, och kallare ska det bli..hej och hå..nja..tycker jag nog om detta, ha de, kramen

Mamma C sa...

Vilken fin krage att få värma sig med i kylan. Håller med dig om alla garner som finns. Man blir precis lyrisk, svår att bestämma sig.
Kram mamma

Lilla Vrån sa...

Det blev verkligen fint med de färgerna...skaparlust, ja visst:)
Kramar//Carina