lördag 13 november 2010

Rebell...



Man blir så förvånad över vissa blommor hur de kan klara sig så länge trots kyla, väder och vind. Den här skönheten verkar vara en riktig survivor och växer nära där vi bor trots minusgrader som varit. Som vanligt vet jag inte vad det är för blomma men den liknar en lilja tycker jag så kanske är det en sån. Den är så vacker där den står och rebelliskt trotsar vintern tom det lite vissna leopardmönstrade bladet på sista bilden är vackert. Ha en bra lördag!
*
Think this flower is a real rebel. Its still blooms and dont care about the minus degrees that have been outside. Dont know what it is, maby a lily. Have a nice saturday!

5 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej!
Vilken tapper blomma!!!!
Det må jag säga!!!!!
Fina bilder!
Ha en fin Lördag!
Kram Kathrine

Anna Eleonor sa...

Det är en kaprifol. En vinter växte en knopp på min kaprifol. Då var det för milt för min smak, men ändå vinter.

4U2! sa...

Det är en Caprifol och den verkar vara den av de så kallade "vild caprofil". Har en sådan men min är köpt.

Marie//Tekla Maräng sa...

En kaprifol har du fångat på bilden.
Tänk att den blommar nu helt otroligt.
Njuter av bilderna.
Kram:)

lugnet sa...

Tittar i för att önska dig en fortsatt Härlig Helg! Här är det mys framför, "Så mycket bättre":)
Kram//Ulrica