onsdag 17 november 2010

Pepparkakornas tid är här...


Nu är vi inne i pepparkakornas tid, man undrar ju hur många pepprisar som äts i Sverige så här års men baka själv nej tack inte jag inte, det finns de som gör sånt mycket bättre. En god latte och en pepparka och en massa ljus sen kan man starta dagen och vilken dag sen hur vacker som helst med alldeles vitt av rimfrost.Njut!
*
Time for gingerbread is here, i wonder how many gingerbreads is eaten in this country this time of the year. Today everything looks so beautiful outside, full of white frost.
Enjoy!

12 kommentarer:

4U2! sa...

Jag tittar ut och njuter, pepparkakor brukar vi baka ... blir nog lite i år då jag inte kan delta.

Country Hill sa...

Härligt rofyllda bilder. Visst är det vackert ute idag men här har dimman kommit och solen försvann.
Ha en bra dag!
Kram Lena

Katarina sa...

Mycket rofyllt, precis som Country Hill skriver. Man blir tillfreds. Kram Katarina :O)

Fågel Blå sa...

Håller med dej!!!!!!
Så gott med peppisar!!!!!
Jag skall föraöka ta vara på tiden detta år!
Och inte fara runt som en virvelvind!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Fågel Blå sa...

Håller med dej!!!!!!
Så gott med peppisar!!!!!
Jag skall föraöka ta vara på tiden detta år!
Och inte fara runt som en virvelvind!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Anonym sa...

Äääälskade pepparkakor!

(tyvärr ingår de inte i min kostcirkel längre ;)

Varma soliga hälsningar!

SoF/Blindstyre.se sa...

Återigen lyckades jag skicka iväg utan avsändare...

Sanne sa...

Dear Katta,

I love gingerbread...for me abig sign , that christmastime is coming...
Have a nice evening,
best wishes,
Sanne

Fru C sa...

Ja det ser smarrigt ut!

linnea-maria sa...

Jag ska baka peppisar på egengjord deg för den färdigköpta tycker jag smakar spya :P men färdiga pepparkakor är goda också. Ha det fint i fikastunden /Therese

Loella sa...

Hej Goding!

Du har något att hämta inne hos mig ;)

Kram Loellan ♥

Gardenhouse sa...

Ja den goda pepparkakans tid är ju toppen, bäst att vräka i sig så man är riktigt snäll tills tomten kommer... Eller har jag blivit för gammal?
Så fin din nya header blev!
Kram Sussi