fredag 19 november 2010

Kanel betong och hortensia...



Lite kanel på betongfatet med hortensia knanske kan bli en lagom övergång till adventspyntet som får fritt fram nästa helg. Idag är det dax för dotterns utvecklingssamtal i skolan sonens var förra veckan. Jag tycker det är väldigt sent på terminen att ha och undrar, ni som har barn i skolan eller jobbar som lärare när på terminen brukar ni ha uv-samtal?
Ha en bra fredag!
*
Som pices of cinnamon a concreteplate with some hydrangeas is for me a kind of changeover until advent comes next weekend.
Wish you all a happy friday!

11 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhhh så vackert!!!!!
Underbart arrangemang!
Ha en fin helg!
Kram Kathrine

Isabell sa...

Snygg uppladdning mot julpyntet!
Vi hade utvecklingssamtal i skolan i oktober. När jag jobbade som förskollärare brukade jag ha utvecklingssamtal i november efter att de flesta höst inskolningar var klara.
Trevlig helg
Kram Isabell

Maliva`s verden sa...

ME LIKE;o)
Ha en super fin helg K.
Klemz

Country Hill sa...

Oj Katta Dina bilder är så vackra och proffsiga!
Tack för Din helghälsning jag önskar Dig också en fin helg!
Imorgon är det auktion som gäller för mig.
Kram Lena

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka härliga bilder! Skulle aldrig komma på tanken att göra ett så vackert arrangemang själv... :0( Men jag tittar in här och njuter av dina bilder i stället! Skulle jag kunna få äran att tipsa om din blogg på söndag? Trevlig helg!
Kram/ Anna

Lottaspace sa...

Vackert!
Kan inte svara angående utv. samtal då min son ännu är så liten :)
Har själv på jobbet haft flera säsongssamtal denna vecka, men då jobbar jag ju med en lite annan målgrupp..
Trevlig helg!
Kram, Lotta

Angel.Pearls sa...

Håller med, hur ska man hinna 'rätta till' saker när terminen snart är slut(..jag vet en som snart ska få betyg att söka till gymn på, å utv.samtal för en vecka sen..!!)Ditt header-foto är helt underbart, likaså fotona i inlägget!! Kram / Eva

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det tycker jag var sent med uv-samtalen nu, för hur skall man hinna ändra på någonting då om det behövs.
Vilken läcker kombination med betong, kanel och hortensia.
Kramar:)

Fru C sa...

Vi väntar fortfarande på tid till uv samtal....hela terminen har ju gått :( verkligen dåligt!
Ha en bra helg..!

Ullis/Leva på landet sa...

Så vackra bilder. Många har ju utvecklingssamtal efter novemberlovet. Är ju bra ur ett avseende att man kan berätta hur det varit under terminen, men det är ju svårt att hinna göra något åt det.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis

Elisa Day sa...

Underbara, underbara bilder! Kramar