torsdag 25 november 2010

Hyacintmaniac...




Har varit på Hötorget och köpt in massor med härliga Hyacinter. De måste ju hinna komma upp sig lite innan söndag har jag tänkt. Här är de insvepta i vitt bomullspapper
och har fått vita band av mattrasor och snören runt.
Några har sen hamnat i vinglasen och fått
små vita miniporslinskulor som dekoration.
Ha det gott!
*
Im a Hyacinth-maniac! I´ve bought lots of them and have
them now about everywhere. Some simple decorations on
and now they can grow up in bloom until sunday.
Have a great day!

17 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nyyyydelige dkorert:)vakkert ...
ha en fin dag
eddaKlemmer

Skogslyckan sa...

Sååå vackert!!! Tack för inspirationen! Jag har också köpt massor av hyacinter!
Kram Pia

SoF/Blindstyre.se sa...

Men så fint detta blev K!

Vilken lycka att få se kreativa människor "in action".

Tänk vilken gåva du har fått - denna förmåga att skapa så mycket vackert.

Varma Trevlig helg och Första Advents-hälsningar!

SoF

4U2! sa...

De är fina och helst vill jag ha de som doftar.

Isabell sa...

Gud vad fint du har gjort! Vilken toppen idé att slå vitt bomullspapper runt om! Här hemma blir det inga hyacinter då jag reagerar på lukten. Finns det några utan lukt?

Kram
Isabell

Fågel Blå sa...

Åhhh så vackert du arrangerat!!!!
Gillar ditt arrangemang med paper runt om!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

NataljaOblonskaja sa...

Skitsnyggt och lagom tufft.
Tror jag ska sno den idén, måste bara köpa hem några hyaciinter för det har jag glömt.
Ha det bra!
Camilla

Loella sa...

She´s a maniac, maaaaniac!

Milda Matilda vilka vackra arrangemang du gjort...Särsklit fint med många i likadana inslagningar, gillar verkligen dem som står i glasen...

Lyckat snygging!

KRam från en insnöad Loella

Lone sa...

Super sød idé med hyacinter i pose.
Kh Lone

Country Hill sa...

men så fint Du gjort och fiffigt med vinglasen, här är en till som snor idén.
Ha en bra dag!
Kram Lena

Marie//Tekla Maräng sa...

Så snyggt med papper runt hyacinterna.
Härlig idé.
Tyvärr kan jag inte ha hyacinter som har slagit ut, får en fruktansvärd huvudvärk-
Men på balkongen tänker jag allt ställa några stycken.
Kramar:)

linnea-maria sa...

Vad snyggt du har dekorerat med dina hyacinter! Ha det så fint /Therese

Sanne sa...

Dear Katta,

rthey look soooo beautiful, your Hyacins...in Germany you get them not now...we have to wait til spring...but I like to have them at once...
Have a nice day,
best wishes,
Sanne

vita zara sa...

Hej Katta.
Så många vackra inlägg jag missat, jag har inte kollat vilka som har gjort inlägg, utan bara svarat på de som skrivit, känns tråkigt så här efteråt.
Men du är ju sjukt begåvad kvinna på de underbara bilder och de fina stilleben som du åstadkommer, och rimfrosten, och dottern.
Jag har verkligen njutit av alla dina fina bilder.
Och dina söta tovade blommor, mumms.
Idén med papp runt hyacinterna är jättesnyggt.
Hoppas du får en fin första advent.
Kram Zara

Annica sa...

Jättefint imorgon blir det hyacintpiff här i gamal Strängnäs...Såg en fin ide i ett skyltfönster som jag måste prova=)Härlig helg vi har framför oss../Annica

Viola sa...

Mitt första gäng börjar att bli utblommade, planterade ju massor utav vita hyacinter till marknaden, så nu väntar en ny omgång, och du..du åker nog på att köpa dom dära termobrallorna...:0) lovar dom värmer gott om rumpan när nordan ryter...ha en fin fredag, kram

Fru C sa...

Åhh så snyggt! Vad är det för papper? Såå snyggt alltså!
Kram//Carolina