tisdag 12 oktober 2010

Tantblomma...




Bara namnet Begonia klingar tant i mina öron och även blomman begonia har alltid sett lite tantig ut i mina ögon. Men den här bladbegonian föll jag trots allt för. Har ni sett så vackra färger och mönster den har på bladen, vilka kontraster. Den fick flytta ner i en metallkorg ihop med en härligt lila Cyklamen och en massa kastanjer och bilda en liten höstgrupp mer eller mindre tantig antar jag.
XOXO
*
Old-ladys flower...
Ive made a little flowerstand in a metalbasket where I used a flower that always made me thinking of it as a old ladys flower :) But I really like the colours contrasts on the leafs of this Begonia. Here with a purple cyklamen and some chestnuts to make it a little moore autumnlike. XOXO

15 kommentarer:

Loella sa...

Godmorgon Katta...Ja men vi är ju lite tanter nu, så då får vi ha tantblommor :) Bladbegonian är i vart fall vacker och gör sig fint där i korgen med kastanjer. Spela lite Ramones för dem så blir de glada tantblommorna..:)

Ha en fin dag!
Kram Loellan

Hagagården sa...

Hej
Det var ju jätte fint det där ihop,den lilla korgen fungerade toppen till.
kram o ha en fin dag.
ninni

Sanne sa...

Daer Katta,

love your autumnarrangement,
an the colours !!!
Have a great autumnday,
bset wishes,
Sanne

NataljaOblonskaja sa...

Visst är det tant-varning över Begonior, fast de med snygga blad står över, i alla fall om de är så snyggt arrangerade som din.
Ha en härlig dag!
Camilla

Skogslyckan sa...

Otroligt fina teckningar det var på de bladen..vad då tantigt..hm. Jag tyckte det var fint! Då är jag väl lite tant då också, men bara lite...ler.
Kram Pia

Country Hill sa...

Tantigt eller ej, snygg höstgrupp blev det! Och som alltid fina foton!
Ha en fin dag!
Kram Lena

SoF@Format900px sa...

Hi hi - välkommen i tantgänget! ;)

Visst är den väl dekorativ. Såg den på tv igår när Bosse Rappne var hos Malou i Efter tio.

Tack för titt-in och kommentar.

Hoppas att du har lika strålande dagar som vi har här i Västergötland nu.

Ha det gott K!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Tant Katta!

Själv insåg jag att jag hade tant i mig när jag köpte mitt torp 37 år gammal:) Den lantliga stilen var bara så jag och så även tantblommor som pelargoner;)

Kramkram
Annica

Angel.Pearls sa...

..inte tantig -bara vacker! Ett opar sådana arrangemang skulle sitta fint hemme hos mej! Ha eb fin höstdag! Eva

Fågel Blå sa...

Godmiddag!
Åh vilken fin blomma så vackra blad det var på den!
Och vilken fin korg!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Marie//Tekla Maräng sa...

vilka fina blad den begonian har en sådan skulle jag gladeligen kunna tänka mig. Ja det är väl lite tant varning över begonian, men vad sjutton gör det.
Snygg höstgrupp...
Kram:)

Isabell sa...

Hej!
Jag har upptäckt att jag börjat gilla tantblommor... nog för att jag är tant??
Snygg som bara den är gruppen du gjort!
Kram Isabell

Möllebacken sa...

Hej Katta Såååå länge sen jag var inne hos dig och så mycket jag har att ta igen. Bitt bloggade har varit sporadiskt och besökandet likaså. men nu känns det som om man har fått tillbaka lusten och förhoppningsvis inspirationen.
ha det så gott så ska jag läsa vidare hos dig.
Kram Pella

Mamma C sa...

Mycket i min smak, men jag är ju en riktig tant :-)
Kram Mamma C

Fru C sa...

Den begonian har jag haft....den är jättesnygg (för att vara en begonia)