lördag 2 oktober 2010

Antik och kuriosamässan...







Så var jag iväg på mässan i går och så klart fanns det massor med vackra gamla prylar och flera snyggt dekorerade/inredda montrar. Allt fanns från rostiga gamla omklädningsskåp till nostalgiska orange prylar i plast och en mycket grym och gammal döskalleservis. Feg som jag är vågade jag inte fråga någonstans om jag fick fota förutom hos Lena med bloggen Country Hill. De här bilderna är alla från hennes vackra monter, hon hade gjort så fint där och det var så roligt att träffas.Älskar det svarta temat vilket gick igenom hos många utställare denna gången. Supersnygg tapet med men jag glömde bara fråga vad den kom från. Ni får ursäkta bilderna som inte är av bästa kvalite, hade bara lilla kameran med och den starka takbelysningen i mässhallen gör ju att allting blänker. Ingenting alls köpte jag eftersom jag själv försöker rensa ut lite här hemma men jag ångrar mig på några fina skolplanscher i svartvitt. Gjorde däremot sällskap med en granne som var mer än saligt lycklig över en uppstoppad igelkott hon fann. Ha en bra lördag alla!
*
Wer to an antiquefair yesterday. I actually won a ticket to the fair on the blog Country Hill and all this photos comes from her stand since I was to shy to ask anyone else if it was Ok to take photos there. All kinds of antiques was there anything from rusty iron to orange coloured plastics. One theme with most this year was black. Have a nice ssaturday!

13 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Åh så fina bilder från Mässan!
Och så fint Lena har i sin monter!!!!
Ser mycket fint jag skulle vilja ha!!!!
FNISS!!!
Ha en fin Lördag!
Kram kathrine

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så gøy og gå på slik messe..det skulle jeg likt og vært med på:)
kos deg
eddaKlememr

Annica sa...

Vad kul med lite inspiration. Den mässan har jag aldrig besökt,får lägga på önskelistan. Ha en härlig lördag/Annica

Maliva`s verden sa...

Hei, så spennende messe, kan tenke meg du koste deg ja..takk for flott bilder.
I natt så jeg på en film som jeg bare må anbefale deg hvis ikke du har sett den. ONDINE m/Colin Farrell bl.a. Vakker i både fortelling men ikke minst musikk fra Sigur Ròs, I love it!
God helg

Agneta sa...

Dejligt dejligt dejligt & så musiken till = WOOOOW

Agneta

Ps. Dina kommentarer..... mmmm! Ds

bicocacolors sa...

gorgeous as always!

Hagagården sa...

Oj så mycke fint ,förstår om man lär lägga band på sig på en sån fin mässa.
kram
ninni

Elisa Day sa...

har inte tagit mig tid att kommentar på sistone. Men jag läser varenda inlägg om så veckor försent. Vackra bilder. Kram

Country Hill sa...

Hej vännen!
Tack för Ditt besök hos mig, det var verkligen kul att träffas!
Och vilka fina bilder Du tagit, jag har fotat en del från montern men inte fått till det, Du är en superduktig fotograf.
Ha det gott!
Kram Lena

Skogslyckan sa...

Vilken underbar monter Lena hade, snyggt med svart vitt tema. Alltid lika kul att strosa omkring och titta. Uppstoppad igelkott..hm...inte för mig tack!
Kram Pia

vita zara sa...

Hej Katta.
Dina bilder är ju jättefina, jag kan omöjligt se något fel, men du är proffsig, så du är extra noga, men som betraktare är de jättefina. Oj så roligt att få gå på en sån mässa.
Det är så snyggt allting.
Ha en fin helg.
Kram Zara

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygga bilder. Härligt med mässa.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis

♥♥Franska Liljan♥♥ sa...

Så snyggt, härliga bilder du visar!!! Första gången på 15 år jag inte kunde besöka mässan i år...känns märkligt...

Kram Helena /franska liljan