tisdag 28 september 2010

Vardag...




Så är den vanliga vardagen som den ska vara igen och alla är friska. Läxor som ska göras nästan dagligen och ibland kan det bli riktigt jobbigt när man inte själv har lärt sig att räkna ut matten på det sätt som barnen får göra nu. Skulle faktiskt föredra en läxfri skola och göra något mysigare med mina barn i stället för det tjafs som kan uppstå kring läxorna.
I helgen är det dax för Antik och kuriosa-mässan och jag har haft turen att vinna fribiljett dit hos Country Hill, tusen tack för den Lena.
Ha en fin dag alla!
*
The ordinary week is back now when the hole family is well and back on track. Homework for the kids mostly every day and I wish we had a homeworkfree school so I could spend some better time together with my kids. This weekend im going to an antique fair and I was lucky to win a free ticket to it on Lenas blog Country Hill.

12 kommentarer:

Anci sa...

Du med !!
Jag gillar verkligen din bild med pennorna i glaset/vasen !

Kram
Anci

Loella sa...

Skönt att ni är friska nu vännen så livet kan återgå till det normala....

Det här med läxor är ju ett aber, och något som drabbar oftast hela familjen. Mina grabbar som nu pluggar på gymnasiet har en matte som är långt över mammas förmåga...läxfri skola låter skönt :)

ha en fin dag, fina bilder du har, headern är ursnygg!
Kram loella

Fågel Blå sa...

Hej!
Och du vilken fin Header du lagt in!
Underbara bilder som vanligt här hos dej!
Snyggt med alla pennorna i olika färger!
Grattis till fribiljetten!
Så kul att få gå och kolla på Mässan!
Ha en fin Höstdag!
Kram Kathrine

Lilla Vrån sa...

Hej igen....länge sedan sist!!
Hade ju massor att kolla på nu när jag inte bloggat på ett tag.
Ha en fin dag!
Kram/Carina

Country Hill sa...

Roligt att Du blev glad för biljetten! Kommer på posten! Ska bli jättekul att träffas!
Dina bilder är så superproffsiga!
Ha det gott!
Kram Lena

Lina Gardelid sa...

Hej!
Nu är jag igång igen och det firar jag med att ha en tävling på min blogg! Annorlunda, färgglada, fina, kul och användbara kort lottas ut! Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!
Hälsningar
/Lina (f.d Lina på gården)

Mamma C sa...

Kommer ihåg det där med läxorna när barnen var små. Nog var det lite tjafsigt ibland.
Så kul med fribiljetter till mässan.
Kram mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Nog kan det bli tjafsigt när det är läxdags. Snygga bilder med alla pennorna t o m matte talen blev fina på bild.
Grattis till din vinst.
Jätte snygg header du har bytt till, höstigt och mysigt.
Kramar:)

Skogslyckan sa...

Måste bara skriva att din nya header är så fin! Jag hade också gärna sluppit tjivandet kring läxorna. Fast de vet att det är läxor varje dag så ojas det ändå. Långa dagar för barnen...
Kram Pia

lugnet sa...

Wow, går den mässan nu!! Den skulle jag vilja gå på! Jag har varit på Antikmässan men aldrig denna! Såå fina bilder på pennorna! Alva fick en kamera när hon fyllde år men jag har inte koll på alla funktioner ännu, som att ladda ner bilderna..Har varit mycket med skolan så allt annat har ligga åt sidan.. Tycker också det vore toppen med läxfri skola! Blir mycket tjat kring detta särkilt med våran 15-åring som inte alltid är så motiverad..
Hoppas du mår bra för övrigt!
Kram/Ulrica

Viola sa...

Vad roligt att du vann, det är ju en härlig mässa, ha en fin dag i det vackra höstvädret..kram

Katarina sa...

Grattis till vinsten, vad roligt :O) och att ni är friska, KANON! Håller med om läxan, helst när det gäller matten som inte är min starka sida. Tur det finns andra som kan hjälpa till då. Jätefina bilder, som vanligt. Du är duktig. Kram Katarina.