onsdag 1 september 2010

Septemberljus...





De värmande ljusens tid har kommit igen så nu får det värma och lysa både här och där och mysfaktorn står på topp ;) De här blommorna, jag tror det är Astrar (rätta mej om jag har fel) har en så mörk, djup härlig färg tycker jag de ser nästan svarta ut i vissa sken. Ute skiner solen i dag igen och det är en sån där härlig vacker höstdag som jag bara njuter av. Ha en bra septemberdag allihopa!
*
Time for some warm lightning now when september is here. We still have very sunny days here and I do love it so. This flower I dont know its name but the deep dark colour is just lovely somtimes it looks nearly black. Have a nice septemberday out there everyone!

15 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Er helt utrolig at vi er kommet til 1 september..skjønner ingenting jeg...
solen skinner her og...snart skal jeg ut og nyyyte den:)
kos deg
eddaKlemmer

Skogslyckan sa...

Ja vi har haft ett par underbara sensommar dagar med sol. Igår fick folk skrapa rutorna då det var nattfrost...sista augusti!!?
Då är det gott att kura på kvällarna med levande ljus. Fina bilder!
Kram Pia

Anci sa...

Jag njuter av dina bilder och hoppas på en bra dag :)

Kram
Anci

Fru C sa...

Ja det är en häärlig höstdag....låt oss njuta ;)

Katarina sa...

Jag blir så glad av att se dina bilder. De är något speciellt med dem. De inger harmoni på nått sätt. Ha en bra dag. Kram Katarina.

Country Hill sa...

Riktiga mysbilder med härliga färger. Vilken underbar present Du fått av Maliva blir lite avis.
Ha en fin dag!
Kram Lena

heavenandearth sa...

Halloj!

Ja, det är mystider på G!
Tror att det är Dahlior du visar på bilderna.. Pompom dahlia..
De är helt underbara!

Ha en härlig höstdag!
Kram! Iréne

S o F sa...

Tror också att det är dahlior...?

Spelar ingen roll för mig - bilderna är underbara som vanligt!

Heja dig!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja nu blir "ljuskontot" högt igen... för nu eldar man värmeljus och vanliga ljus varje kväll...

Och den vakcra blomman ser ut som en dahlia, tycker jag.

Kram
Marie

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, nog är hösten här allt. Och dax att tända ljus och mysa under en filt.

Jättefint du gjort på brickan. Gillar verkligen de varma röda och rosa tonerna mot det vita och metalliga. Snyggt!

Hoppas du har en riktigt fin onsdag!

Isabell sa...

Åh, vad mysigt!!!
Visst är hösten här, men svårt att klä sig är det! Väldigt varmt i solen och kallt i lä!
Av och på tiden är här!

Kul att du syr kläder. Det skulle jag så gärna vilja göra!

Kram
Isabell

Anci sa...

Men så är du duktig på att sy också :) Var inte ni tvungna att ha varannan termin eller åtminstone byta ibland ?

Kram
Anci

Maleviks Rosenträdgård sa...

Rost å Rosor..vackert ihop :)
Håkan

Loella sa...

Septemer, en av årets bästa månader....maj, september och december......om jag får välja :)

Så visst är det så att hösten är här och knackar på lite smått...sååå mys! Tända ljus och mysa under en filt, och pyssla och göra fina stilleben som ditt vackra här...
Du är duktig Katta!


Kram Loellan

Mamma C sa...

Japp, det har varit en toppendag med sol och lite värme.
Kram mamma C