tisdag 14 september 2010

Man får lust...

Att packa väskan och resa bort från alla sega uttröttande höstförkylningar som härjar så hårt i familjen just nu, vill inte ha dem mer. Kanske dax att införskaffa esberitox och aldrig sluta ta det. Den här gamla resväskan tog jag med ner till stan från vårt ställe i Jämtland när vi var där i somras har haft den där sen jag växte upp som förvaring man kan se på den gamla slitna adresslappen att någon rest till Stockholm med den tidigare. Jag gillade gammalt junk redan då tydligen. Ha en bra dag!
*
Wish I just could pack a bag and go away for holliday to escape from all bad coldinfections that are in this family right now. If it only was that simple. The old suitcase comes from my familyhome in north Sweden, I dont know who´s it´s been but some one has travelled to Stockholm with it and thats where I live now. Have a nice day!

9 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

He he ja vi har vel vært junc addiccer hele livet:)
Flott med gamle kofferter..elsker alle mine:)
God bedring,min sønn hadde det forrige uke..
eddaKlemmer

Sanne sa...

Dear Katta,

I´m sorry to hear that the situation is still bad...everybody knows such times , when you are in it it seeme it will never end...but i WILL !!
I love such old suitcases , nearly have same brown once...but just for decoration , not to travel...
Best wishes ,
Sanne

Fågel Blå sa...

Underbart läckert med gamla resväskor.... ju mera slitna desto finare!!!!!
Hoppas du får en fin Dag trots alla förkylningar!
Kram Kathrine

Country Hill sa...

Krya på Er-hälsningar och tuff resväska.
Kram Lena

heavenandearth sa...

Tack för grattiset!
Ja, han e verkligen en liten söt kille!

Tråkigt med dessa förkylningar... men Esberitox e super! Det enda som funkar på dottern!

Så de e från Jämtland du? Varifrån?
Jag har min släkt på farfars sida från Lit o Stugun..
Otroligt vackert däruppe!

Ha en go dag!
Kram! Iréne

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Gamla resväskor är himla snyggt, och mycket praktiskt som förvaring. Jag håller alltid ögonen öppna efter "nya" på loppis. Dock ganska svåra att hitta, då dem blivit väldigt populära.

Hoppas du har haft en riktigt fin tisdag!

Katarina sa...

Jag njuter av att titta på alla dina bilder. Jag associerar dem ofta till någonting i min omgivning. Kram Katarina :O)

Mamma C sa...

Mycket snygg gammal resväska. Krya på er.
Kram mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle också bara vilja sticka iväg nu i förkylningstider. Blir så trött på det. Charmig väska du har införskaffat.
kram Ullis