måndag 13 september 2010

Höstens sista blommor...




Höstens sista blommor kan ibland kännas lika vackra och spännande som vårens första. Här är några blommor som finns i området nära mej undrar just vad den lilla lila-gula blomman är för något. Här har det varit internetlöst i helgen. När jag skulle laga middagen i lördags gick en platta på spisen sönder så att all ström gick vilket ledde till att en vardagsrumslampa och även routern till internet pajjade, routern började lukta bränt och plattan visade sig ha lagt av för att en kabel legat fel i kläm under och skavts av. Man får vara glad att det inte blev värre. I dag regnar det i Stockholm och vi är bara två som är hemma sjuka idag.
Ha en bra måndag allihopa!
*
Some autumnflowers that grows around here. I think the flowers in the autumn are as welcome as the springflowers, the just makes you feel happy. XOXO

8 kommentarer:

Ulrica sa...

Vilken otur! Här har blixten slaget ner i bredbandet två gånger...så vi kör trådlöst nu:). Hoppas ni kryar på er! Idag är jag hemma rasslig.., min man Johan har bihåleinflammation så jag hoppas att jag inte blir sjukare än så här! Hoppas ni haft en mysig helg iallafall! Vackra bilder!
KRAM//Ulrica

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Underbara bilder på höstens sista blommor!
Sån otur med kabeln!!!!
Hoppas att ni kryar på er!
och ta väl hand om er! Lite ljus och en koppvarmt the med honung brukar pigga upp!
Ha en fin vecka!
Kram Kathrine

Country Hill sa...

Man skulle nästan kunna tro att det var vårbilder! Trist att vara datorlös men skönt att det löst sig.
Krya på Er-kramar!
Lena

Viola sa...

Vilken osis då..ljuvliga höstblomsterbilder..ännu får man njuta utav sina favisar...daliorna...räcker med en enda på köksbordet så blir man så glader så..ha en bra dag i höstrusket..nu ska jag försöka lura med Lisa till skogen för en svamptur, kramen

Loella sa...

Haej gumman!

Nä vilken osis!!!...Kan tänka mig den odören också...Tack och lov har vi klarat oss här nere på småländska höglandet. Skit med men du tar det med ro....skönt! :)

Vemodigt inlägg också, med sommarens sista blommor....gillar den gula skruvade knoppen...

Krya på sig fina, och du, har lämnat komments på min sida under inlägget av tunikan med bordet....Flyt va? :)

Kram Loella

Annica sa...

Inte helt riskfritt i den här svängen...osis! Visst är det vemodigt med de sista blommorna men också härligt att vänta på något nytt och fräscht,hösten=)
Ha det bäst/Annica

Mamma C sa...

Vilken himla otur men jättefina bilder på de sista vackra blommorna.
Kram Mamma C

amour du temps passé sa...

I love our flowers...very beautiful!
by vero
Amour du temps passé