fredag 10 september 2010

Flygfisk...



Pysslat lite på den shabbiga gamla handukshyllan i köket med lite mjukt gröna saker. Den gröna droppen köptes in på Nordljus i Njurunda, Hortensian har klippts ner nu efter sommaren och hamnat i små vaser och den vackra gamla illustrationen av flygfisken köpte jag på Barbados i våras.
Idag har jag två sjuka barn hemma från skolan och jag kan inte påstå att jag är på topp själv heller men solen lyser så vackert därute iallafall.
Ha en solig härlig fredag allihopa!
*
I´ve been redecorated a little on my little shelf in the kitchen. Some green stuff has moved in there. The beautiful illustration of that flyfish I bought in Barbados in Mars.
Today its a very sunny and beautiful day here and I wish you all a nice friday!

16 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åh så mycket fint mitt öga skådar...
vilken fin tavla med flugfisken!!!!
Du får det att bli så bra!
Önskar dej en fin Helg!
Kram Kathrine

Anci sa...

Idag överträffar du dig själv. Bilderna är ju helt underbara ! Tavlan gillar jag speciellt.

Krya på er och ha en skön helg !

Kram
Anci

Country Hill sa...

Supersnyggt är det en liten stol som hänger där, tavlan är jättefin.
Krya på er och ha en fin helg!
Kram Lena

Viola sa...

Vilket vackert stilleben du skapat, tavla så läcker..så nu har bacillerna slagit till, då får får jag hoppas att ni kryar på er under helgen,

KRAM

Skogslyckan sa...

Vackert!!! Ha en riktigt mysig fredag och helg, och hoppas ni kryar på er.
Kram Pia

Loella sa...

Hej goding!


Vilka fina bilder!....härliga saker...tavlan är superfin och rolig, kul med att den kommer från BARBADOS...hortensian gör sig där på hyllan måste jag säga...:)

MEN du!!!! Stolen...! Mitt habegär tog över mig nu!..Var hittas denna, eller är den hemmagjord, av dig i så fall eller ngn annan?....Den är bedårande!

Ta hand om de dina och dig själv med stumpan, det var så det började för mig också...mina som var sjuka först...ta det lugnt i helgen och ät mycket apelsin och vitlök..:)

Kram min vän!
Loella

heavenandearth sa...

Vilken härlig bild på flygfisken!
Snyggt arrangemang!

Isch! Jobbigt me förkylningar!

Hoppas ny kryar på er över helgen!!!
Styrkekramar!
Iréne

S o F sa...

Hoppas att helgen blir bra trots sjuka barn.

Den där hyllan kunde nästan ha varit fotograferad hemma hos mig...har flera stycken sådana ungefär pyntade på samma sätt.
Lite madonnor, smycken, bilder...

Varma höstregniga hälsningar!

Betongängeln sa...

Hejsan!
Vilken härlig tavla:) Snyggt
Ha en bra helg o krya på er
Kram
Annelie

Märta sa...

Vilken fin hylla du har, med allt fint på den. Du är verkligen duktig på att pyssla så det blir en fröjd för ögat.
Hoppas att ni snabbr kryar på er!
Ha en skön helg!
Märta

Katarina sa...

Du har verkligen öga för sådant där :O) Hoppas att du slipper bli sjuk. Kram Katarina.

Isabell sa...

Snyggt Katta!
Hoppas ni kryar på er både du och barnen!
Trevlig helg
Kram
Isabell

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Krya på er!

Kram Annica

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så himla fint du gjort på hyllan! En riktigt härlig blandning. Måste säga att det "roa till det lite" med den tavla - snyggt!

Hoppas du har haft en fin helg!

vita zara sa...

Hej Min vän Katta.
Oj så många underbara bilder du har visat, sen jag var här.
Jag hinner inte med just nu som jag vill, men vad glad jag är att du skrev så gulligt och nu får jag möjlighet att komma hit igen.
Bilderna på solrosen är verkligen bedårande och brickan med saker, man ser också en liten bild av en tavla av Roslin.
Och nu denna helt underbara tavla, du kan verkligen få det att se läckert ut.
Du har förmågan att kombinera på ett underbart vis.
Hoppas dina barn blir friska snart, det är så jobbigt annars.
Vilken fin musik du har.
Många kramar till dig från.
Zara

Mamma C sa...

Mycket fin och snygg hylla med en massa fina saker på. Hoppas barnen och du är bättre nu.
Kram mamma C