onsdag 29 september 2010

Blå blomman...





Lite vackert från dagens höstpromenad. Det blommar både här och där ännu små försiktiga blommor som tittar fram. Tycker om de här päronträden tycker om den grågröna nyansen på bladen de påminner om färgen på olivträdets blad. Vet ej vad den vackra blå blomman är för något men den duniga blomman under är samma fast när den blommat över.
XOXO
*
Some pretty autumnflowers from today you can still find some beautys here and there on your walk some of them looks quiet lonley now but even moore pretty so.
XOXO

10 kommentarer:

heavenandearth sa...

Goáfton Katta!!
Så härlig promenad du måste haft med så mycket vackert att se på!

Den blå blomman är en Klematis!
En del av dem är små o söta o blir till små duniga fröställningar när de blommat färdigt! Andra kan ju vara jättestora! De finns i så många varianter!

Vet du vad jag fann i vår trädgård idag? En blommande Lupin!!! Den måste ju fått fel på hyposfysen, utbrister gubben när han ser den!! Haha! Ja, det e inte alltid som det brukar!!

Önskar dig en skön torsdag!
Kram!
Iréne

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Som vanligt visar du helt fantastiska bilder. Vilken mysig promenad, att få gå förbi så mycket vackert. Det är verkligen höst när den är som bäst.

Ha det gott!

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Finns bara en sak att säga VACKERT!!!!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Systrars söta sa...

Härliga bilder...som vanligt hinner jag ej riktigt med allt jag skulle vilja hinna..men idag skall jag ta mig en långprommis ivarje fall ett steg mot mitt nygamla liv :-)...ha det gott...varmaste kramen kat

Vita rosor och förgätmigej sa...

Åh, dina bilder för dagen är som poesi (fast i bildformat). Jag njuuuuter!

Kram/ Anna

Pysselpalatset sa...

Håller med föregående talerska.... som rena poesin... gillar din nya header.. kram J

Sanne sa...

Really nice garden impressions !!!!

Have a great and sunny day,
best wishes , Sanne

Mamma C sa...

Så mycket vackert du kunde knäppa på din höstpromenad.
Kram Mamma C

Lenas trädgård sa...

Hej, jag tror det är en klematis George E. Har denna, blommar från maj och fortfarande, en härlig sort!
Fina bilder!
Hälsn Lena

heavenandearth sa...

Passar på o önska dig trevlig helg innan jag slumrar in för idag.. tiden blev lite senare än jag tänkt mig... *ler*

Ta en titt på Toklupinen på min sida! Världen känns nästan lite upp o ner när man ser vårblommor sätta full fart i sept/okt!

Ha det gött!
Kram! Iréne