onsdag 25 augusti 2010

Home sweet home...



Hem ljuva hem kände jag när jag kom hem och fick slå mej ner med en varm god latte idag efter skolstart, shopping och en cykeltur hem i den värsta regnskuren på länge. Genomblöt inpå bara skinnet och huttrande, frysande med migränen bråkande sen ett par dar. Guuud vad skönt att komma hem och krypa upp i soffan då. Kram på er alla!
*
After a hard day with schoolstart,migraine, shopping, bikecykling in the crazyiest rain ever I wet like a dog came home and sat down in my sofa with an hot cafelatte and realized...
Wow, how nice it is to be home! XOXO

16 kommentarer:

Annica sa...

Känner känslan=) Så himla snygg "sked", en sådan vill jag också ha! Härliga sensommarbilder i förra inlägget var det också. Nu ska här drickas kaffe/Annica

Hagagården sa...

Hej
det där låter underbart och vilken fin fåtölj du har.
kram
ninni

Maliva`s verden sa...

Ja den følelsen kommer spesielt ved denne årstiden vi går i møte;o) Liker høsten jeg, selvom jeg har hatt stekende sol i ansiktet i hele dag. Deilig.
Ps! Beklager at jeg ikke har fått sendt avgårde pakken før nå..men den skulle være hos deg i løpet av et par dager. Håper den kommer trygt frem..Kos deg videre i go`stolen med utrolig kul pute i.
Klem fra meg

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Spennende bilder i fine farvekombinasjoner...
kos deg med latte..
eddaKlemmer

Anci sa...

Den känslan känner jag igen och så skönt det är. Jag hoppas att du känner dig bättre snart.
Vad säger du om en mini-bloggträff någon dag ??

Stor kram
Anci

Loella sa...

Hej gumman!

Piggat på dig nu då lite..ushca migrän har jag med haft igårkväll och natt..blir riktig dålig med så jag kräks...
Men känner mig bättre med nu, motståndskraften är inte vad den ska nu heller ju....

MEN! Vad underbart du har det hemma hos dig, vilken känsla och vilken kombination. Den platsen är som gjord för att krypa upp i med en god chai, latte eller choklad...

KRAM på dig och krya på sig vännen!
Loella

Mamma C sa...

Visst är det lite myspys denna årstid. Man kan krypa upp i soffan med en kopp kaffe eller te. Hoppas huvudvärken har gett med sig.
Kram mamma C

Elisa Day sa...

Jag tycker så mycket om dom där besticken från Indiska. Tyvärr försvann dom från butikerna. Tur att jag kan njuta av dom här. Hoppas du mår bättre nu. kram

Fru C sa...

Den där latten ser inte dum ut......Gillar din provdocka där i bakgrunden ;)

Viola sa...

Håller med..vi har haft samma skitväder idag, så ikväll kurar man i soffan med massor utav tända ljus och gott te, ha en fin torsdag och så hoppas vi på lite värme igen, kramen

Elisa Day sa...

Jo konserten var magisk! Önskar du varit där! Har huvudet i ett U2 moln fortfarande. Jo konserten var utomhus. Före konserten så öste regnet ner och i sista låten började det dugga så Bono sjöng Singing in the rain. Fem minuter efter konserten så öste regnet ner och jag gick där i timmar så jag blev förkyld. Det var värt det ;) Antar att dom som "katoliker" har bra hand med någon där uppe så det inte regnade när dom hade konsert. Kram
Ps Nu får vi önska U2 eller The Cure till Stockholm

Fågel Blå sa...

Underbara bilder från dej!
Sådana glas har jag också.... så fina!
Fick dom av min mamma en Jul!
Du har så fint och mysigt!!!!
ha en underbar Dag!
Kram Kathrine

Angel.Pearls sa...

Ja -borta bra..Det är skönt när höstterminen kör igång oxo! Kram/Eva

Katarina sa...

Kan bara hålla med dig om hur skönt det är att få komma hem. Är det ok att jag lägger till dig i min blogglista? Mvh. Katarina.

Marie//Tekla Maräng sa...

den känslan känner jag igen sedan igår när Bobo och jag var ute och promenerade när regnskuren kom med full kraft.
Ser så mysigt ut hemma hos dig.
Kramar:)

Isabell sa...

Vad mysigt du har där hemma, Katta! Vilken snygg provdocka!! Är verkligen på jakt efter en som jag kan smycka.
Mysa på du! Låter härligt. Själv jobbar, jobbar och jobbar jag. Var ledig på förmiddagen i går för att hinna med bloggen.
Ha det så bra och ta hand om dig.
Kram
Isabell