fredag 6 augusti 2010

Borta bra men hemma bäst...







Så var vi hemma igen efter Jämtlandstrippen där vi haft det roligt och trevligt träffat släkt och vänner, fyndat gammalt junk och shoppat. Visst blev det en del fightandes med myggen, fy tusan vad många bett det blev. På väg norrut stannade vi i Hudiksvall och besökte Fredrik och Mikaels country living och på väg hem igen stannade vi till i Njurunda för lite shopping på Nordljus home. Med två shoppinggalna systrar i en och samma bil kan den ju inte bli mindre packad, eller?
I kväll är det Grönan och the Cult som gäller ha en bra helg!
*
Home sweet home.
Back again after the trip to north Sweden. I enjoyed the nature made some nice junk-founds and did some shopping and when we where two shooping-crazy sisters in the car it got quite fullpacked. Tonight im going to see one of my favoritebands from old times the Cult,yeah! Have a nice weekend!

18 kommentarer:

Anci sa...

Bilderna är (för att uttrycka mig enkelt och fåordigt) vackra !
Jag blir nyfiken på dina junkfynd.

Ha en trevlig kväll på Grönan !

Kram
Anci

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Åhhh slik en herlig ferie:)
Kos deg med dagen i dag:)
eddaKlemmer

S o F sa...

Härliga bilder i mina ögon.
(du vet ju att det är gammalt, slitet och rostigt som jag bl.a. dras till när det gäller motiv)

Mygg...jag hatar dem eller i alla fall myggbetten. Tycker det kliar i flera veckor efteråt. Riva, riva, riva...

Glad fredag/trevlig helg!

Anonym sa...

Kolla Wildas desperata blick i sin bur! Ha det så bra ikväll!
Kram inger

Katta sa...

Inger. Den hade jag inte sett förens nu :) Tack ska bli bra ikväll men konstigt att gå på grönan utan barn.

Maliva`s verden sa...

Hei vennen...velkommen tilbake, og takk for noe herlige bilder. Må smile da jeg så bilde av bilen deres, lignet vår bil i sommer kan du si..hi-hi. Kos deg i kveld.
Klem fra Maliva

Anonym sa...

Bilen fullpackad från Östra Egnahemsgatan ser jag :)

Härliga bilder du lagt upp !

/Pernilla

Country Hill sa...

Som alltid ljuvliga bilder!
Verkar som om ni haft en mysig tur. Blir lite nyfiken på om det det blev några fynd.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Loella sa...

Två tokiga systrar och en fullpackad bil med junk, låter som en perfekt beskrivning på en del av en go semester!...

Välkommen hem igen, gott att du är här..

Ha en najs kväll!
Kram Loella

Elisa Day sa...

Otroligt vackra bilder! Jag blev lite orolig först att vad har ni för monster i bagaget, såg bara ögonen som lyste :) Hoppas du har det bra på grönan. Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag tror nog ni hade fått in en nagelfil där nere till vänster;) Haha tokkul kan jag tänka mig att ni haft!

Kram Annica

Viola sa...

Välkommen hem igen, vadå välpackad bil...:D låter som du haft en härlig vistelse, ha en fin helg, kramen

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka härliga bilder!

lugnet sa...

Hej Katta!!
Ser ut som du haft en toppen triipp med shopping:), trors myggbett som man får stå ut med när man besöker Jämtland!! Själv har jag besök från Strömsund nu, min mor är här! Ikväll blir det Fjäderholmarna och teater! Hoppas det inte regnar!!
Jo, stolen har jag först grundat med spraylack och sedan med mattsvart färg!! (färdig på burk). Enkelt!! Hoppas du får en fortsatt härlig helg!!
Kram//Ulrica

Levindas Värld sa...

Låter som att du haft en trevlig tripp, ja bortsett från myggen då! Men det är väl sånt man får ta när man kommer norrut, man får ta seden dit man kommer eller hur var det nu ;)

Kul med shopping!!!

Ha en trevlig helg!

Agneta sa...

Trevligt att träffas igen kära Katta, härliga bilder som vanligt, och en 'skitfull bil'.... Jotack, även jag har kuskat land och rike runt med barn & deras tillbehör ;)

Agneta

strömmas sida sa...

Det var tur ni hade stor bil att lassa in fynden i :-).

Visst är det så att "borta är bra, men hemma bäst". Skönt är det att kunna åka bort ibland och sen komma hem och känna sitt egnas boende känsla.

Ja, här var det en hektisk vecka och jag har knappt hämtat mig än :-).

kram
strömma

Fru C sa...

Välkommen hem....blev en del fynd kan jag tro. Men fy för mygg!!
Kram//