måndag 12 juli 2010

Veklighet och drömmar...




Sommar , sol och värme i all ära men just nu skulle det nog ändå sitta fint med en urladdning av åska och regn som rensar luften. Mitt stackars huvud orkar inte mer, man svettas på nätterna och vaknar med skallebank och pannknack. Försöker vattna vår gård så den ska hålla sig grön och fin men det torkar ut så snabbt ändå.Har en ny önskan högt på min önskelista med, en sån här härlig husflotte att flyta runt med och bada från på lediga heta dagar. Ha det så bra ni kan där ute i hettan.
*
Its hot here now, really hot. Would accually be nice with some thunder and rain for a little while. Trying to keep our backyard green but its not easy. I have got a new dream, a little summerhouse on water, perfect to jump in the water from hot days like these. Have a nice day!

6 kommentarer:

Hem ljuva hem sa...

Härligt med drömmar även om alla inte blir besannade.
Här ösregnar det just nu och har åskat intensivt både i går kväll och i natt. Men tyvärr lika varmt och klibbigt ute, så hoppas snart på svalare väder.
ha en fin dag trots hettan..
Kram Anneli

Fågel Blå sa...

Hejsan!
jag håller med dej en riktig urladdning skulle behövas!
Och vad mysigt med en flotte att flyta omkring på!!!!!
Hoppas du inte smälter bort i värmen!
ha det!
Kram Kathrine

Nyanser av vitt sa...

Vore trevligt med flotte förtöjd någonstans i närheten. Men men...
Kram Agneta

Fru C sa...

Vi har blivit lovade åska och regn nu i natt men tror inte att det blir något.....Nätterna är värst, kan absolut inte sova när det är varmt!

Loella sa...

Hej Goa Katta!

Tack för dina söta komplimanger....Min goa Sune är verkligen fin, väger 8 kilo dessutom ;)

Klart du gillade lyktan, du gillar ju också marockanska stilen..:) och du har verkligen lyckats med den hemma hos dig som jag sett på dina bilder. Jättefint tycker jag...

Kram på dig i storstan, du har lagt upp så fina klipp om semester i stockholm, blir lite avis..:) men hettan är inte bra för intellektet håller med dig...Puh, 34 grader här i småland igår...

Kram Loella

Viola sa...

I morse vaknade jag tidigt i vattenhålet..utav regn! Härligt men efter ett par timmars regnande så var det blå himmel och lika varmt igen..mår inte heller bra när det går uppåt 30 grader, ha det gott och det gör ju inget med 25 grader, räcker gott, kramen