fredag 23 juli 2010

Under trädkronorna...







Den ser lite malplaserad ut där under trädkronorna i Hagaparken den Kinesiska pagoden men vacker är den, tycker den påminner lite om en cirkus i färgerna, gillar de blå stjärnorna som lyser upp där bakom löven. blev tvungen att kolla på wiki vad pagod betyder, helt enkelt buddhistiskt tempel och det sägs att i varje pagod ligger en kroppsdel av Buddah.Whoops. Ha en bra sval fredag allihopa!
*
This is the Chinese pagoda in Hagaparken Stockholm. It looks like it have growed up there between the trees. I like the style and the beautiful colours on it.
Have a happy friday everyone!

9 kommentarer:

Lisas torp sa...

Så märkligt med en sån pagod i Hagaparken! Den har jag aldrig sett! Men...koppartälten ser ju också ganska orientaliska ut, så man kanske inte ska bli förvånad!
Härligt att vara i Hagaparken i denna värme - en skön lunga i stan!

Här är också torrt, nästan som på en savann! Trädgården är riktigt trist nu!!! Hoppas på regn idag!
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

Madame Petite sa...

Har aldrig varit i Haga parken :) Trodde bilderna var från någon utlandssemester först... :)

Torrt som i Sahara och inte en droppe regn... Stockholm har verkligen blivit tropiskt! Vi får väl se sen framåt Augusti... om regnsäsongen kommer då med riktiga monsunregn precis som i Africa!

Kramar från Jenny

vita zara sa...

Hej Katta.
Jag skrattade, du tycker som jag om vädret, jag förgås i värmen, och de flesta är glada, vi har också svalare och det är sååååå skönt.
Men vilken läcker byggnad, och dessutom vilket hantverk när man börjar titta på det, det finns mycket vackert att se där du bor.
Du är också en duktig fotograf, och då blir det ännu roligare att se bilderna.
Ha en fin helg.
Kram Zara

Fågel Blå sa...

Hej ohhh så fina bilder och så mycket vackert det var att titta på här!
Hoppas du får en fin Helg!
Kram Kathrine

Viola sa...

Vilken vacker byggnad, som en blomma bland allt det gröna, önskar er en skön helg, här har vi det oxå svalt men tydligen ska värmen snart komma tillbaka, kramen

Fru C sa...

Under trädkronorna......kan det dölja sig mycket. Spännande det där med buddha.....
Ha en fortsatt skön helg!

Anci sa...

Men vad kul ! Den har jag aldrig sett. Jag måste hitta dit snart.

Jag hoppas att allt är bra med dig

Stor kram & Trevlig helg
Anci

Country Hill sa...

Det var länge sen jag var i Hagaparken och den där pagoden kan jag inte minnas att jag sett.
Du har verkligen fått fina bilder på den, får nog bli en tur dit snart.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kul när något sticker ut!

Kram Annica