torsdag 1 juli 2010

Summer in the city...





Sommaren i stan kan te sig ganska bra på sina sätt den med. Hittills har vi haft det riktigt bra och inte behövt längta till landet. Det bästa med Stockholm är allt vatten som finns runtomkring överallt.Här vid Katarinabryggan som mina barn döpt den till njuter vi varje sommar innan vi hunnit lämna staden, vår egen lilla oas som vi hittat i storstadsdjungeln.
Den lilla anden som kom fram till min dotter fick sig ett namn den med, Hugo den Store.
Njut av sommaren det bästa ni kan.
*
This is from our little secret place in the city of Stocholm, here we go for relaxing whenever we need it.I think the best with Stockholm is that there is so much water around everywhere. Enjoy the summer the best you can everyone.

13 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
Sommar i stan behöver inte vara så fel det :)
Dina bilder är fina och somriga. Men idag blir det visst lite mulet ?!

Kram
Anci

Fågel Blå sa...

Underbara bilder på dina barn!
Och så mysigt det verkar vara!
Skönt att man kan hitta en oas att mysa på!
Önskar dej och din familj en fin dag!
Kram Kathrine

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Sommar i sthlm är icke att förakta:) Jag som utflyttad sthlmare vet!

Tack för tipset, nu vet jag hur jag ska göra med dotras symaskin. Jag tror det blir hängning;)

Kram Annica

Anita sa...

Jag bara njuter av dina vackra bilder och färger.
Kram Anita

S o F sa...

Kloka du.

Smultronställen finns överallt runt omkring oss, vi behöver bara förmågan att se dem.

Varma sommarhälsningar!

Agneta sa...

Där är hon igen, den lilla IDA-ÄLVAN, som en liten uppenbarelse!!!

Ser även att det finns en go storebror, som kanske inte vill posera lika villigt ;)

Agneta

heavenandearth sa...

Vilka härliga bilder!

Ser verkligen ut som ni hittat ett litet Paradis i stora staden!

Önskar dig o familjen en lång o härlig sommar!

Kramisar! Iréne

bicocacolors sa...

thank you and enjoy these sweet summer moments!!!

Grindelunda sa...

Vilka underbara bilder Katta! Och det är en evighet sedan jag hälsade på hos Dig här på bloggen.

Hoppas allt är bra...vi gnor på med husbygge och allt vad det innebär. Ja, det är snickarna som jobbar nu, men under semestern blir det full rulle för oss också.

Kommer Ni upp hit något i sommar?

Kram och allt gott önskar Gilla

Elisa Day sa...

Så härliga bilder fulla av sommar. Andra bilden med din älva är så vacker, den sprudlar av glädje. kram

vita zara sa...

Hej katta.
Men så kul att få se dig på bild, en skarp blick betyder en skarp hjärna, och de har du.
Men det har jag redan sett av de du kan åstadskomma i din konstnärlighet.
Jättefin bild på dig.
Och nu dessa underbara bilder på din dotter, så ljuvligt.
Jo Stockholm är en fin stad, verkligen.
Bilden på dottern med kransen är superfin.
Och du har hunnit inreda ditt hörn igen, blev så vilsamt och skönt att se på, jag gillade det andra också, försåts, men det blev mycket harmoni nu.
Du har varit sömmerska, ser jag också, jag förstår att du var extra nyfiken på hennes klänning då, och visst var hon vacker Viktoria i sin fina klänning.
Ha en fin dag.
Kram Zara.

Country Hill sa...

Jamen visst bor vi i en vacker stad och ofta är det inte långt till vatten och avskildhet. Älskar vår vackra sommarstad.
Ha det gott!
Kram lena

Angel.Pearls sa...

Härliga somriga bilder -tack!!