lördag 3 juli 2010

Rosenblad, Pioner och drömmar...





Lite av sommarens bästa blommor bjuder jag på här. Pioner, rosor och lite Lavendelknoppar finns det nåt bättre i blommornas värld? I dag ska det tydligen bli hett, riktigt hett så jag ska lägga mig i hängmattan i skuggan med en bok och en isande kall dryck och drömma mej tillbaka till Karibien. Ha en bra dag alla!
*
Roses, lavender and Pionys the most pretty flowers of the summer. Today its gonna be really hot here so I will lay down in the hammock in the shaddows and read a good book and dream Im back in the Carabeens.Have a nice day all of you!

10 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Håller med dig dig om att det är några av de härligaste blommorna sommaren har att erbjuda som du visar. Dessutom på ett väldigt smakfullt sätt. Skitsnygga bilder.
Camilla

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej där vännen!!

Eller har du redan kommit till drömmarnas Karibien... Tänk vad man jämt längtar sig bort för att på vägen hem från arlanda tycka guuud vad vackert jag bor,gröna skogar och vatten....

Vilka underbara bilder och sååå fina snäckor... Och små liknande vaser vi såg i går...

Må så gott kraaam..

Elisa Day sa...

Vackra bilder. Pioner är otroligt vackra. Låter härligt med hängmattan och drömmar om Karibien. Har inte sett Jade lyktan mer än på bild, men den verkar vacker. Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

oj ja pioner, lavendel är ibland dom härligaste blommor som sommaren bjuder oss på.
Hoppas du har det skönt i hängmattan:))

Fågel Blå sa...

Åh dessa vackra blommor..... jag känner doften ända hit!
Underbara bilder!
Och det låter mysigt med hängmattan!
hoppas du får en fin helg!

Anonym sa...

Hejsan i sommarvärmen!

Mina pioner har inte slagit ut än - då förstår du att jag bor i norra delen av vårt avlånga land - men det är en riktig längtansblomma som värmer frusna själar när den väl slår ut. Dina underbara bilder har samma effekt - ren och skär poesi. Tack för att du delar med dig.

Varma hälsningar från anonyma tanten

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

vackra arrangemang!

Maleviks Rosenträdgård sa...

SNYGGT :)
Håkan

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig att det är helt underbara blommor. Gillar dem alla jag också. Visst blev det varmt igår och även i natt som var.
Ha en bra vecka!
Ulrica

Fru C sa...

Jag börjar jobba idag efter ynka 1 veckas semester så blås lite av dina drömmar bort mot mitt håll tack ;)
Kram//Carolina