torsdag 29 juli 2010

Rain keeps falling...





Herre jisses vad det har ösregnat denna dag! Men vad gör det då får man ju stanna inne om man kan :D Och tänk att just idag kunde vi det. Här har tvättats och packats för en liten tripp som ska göras, vi åker och fajtas med myggorna i Jämtland ett tag hoppas att solen kommer dit så vi kan bada. Kanske blir det bloggning därifrån, kanske inte det får vi se. Ha en bra helg allihopa i allafall!
*
Today it has ben raining enough for the rest of the summer I think, but thats OK cause we have been inside packing for a little trip to north Sweden and lets hope we find the sun there. Have a nice weekend everyone!

25 kommentarer:

giveto sa...

your photos are beautifull, i love there
douce soirée
véro

Country Hill sa...

Ja jisses som det har regnat och här har vi hört åskan också.
Ha nu en riktigt skön semestertripp.
Kram Lena

NataljaOblonskaja sa...

Här regnar det också, så nu börjar man oroa sig för att växterna ska regna bort. Hmm, förut för att de skulle torka bort. Börjar känna mig som en bonde, de tycks ju alltid klaga hur vädret än är:))
Juvliga bilder, som vanligt. Halsbandet med små blommor var skitsnyggt, I like.

Ha det så himla kul i jämtland!
Camilla

Loella sa...

Här på höglandet har det regnat hela dagen, och så mycket jag fått gjort med det...;)
Skönt med svalka, men det får gärna komma lite mer sommarvärme innan vi har hösten här...

Love your photos!
Du är så duktig med kameran, och ser minsann att du har ett äkta marrakeshfat....:) Suck, de är fina...i GBG finns en affär som heter just Marrakesh, direktimport av bord, mattor, lyktor och porslin....vill ju ha allt därinne, men har nu siktat in mig på ett bord med den karaktäristiska brickan du vet, men har inte bestämt mig än för om jag ska ha trä eller järnunderrede...tåls att funderas på lite...

Ha det gött vännen i Jämtland! Ska ni måntro leta hjortron?
Kram Loella

Isabell sa...

Vilka snygga kort! Du är superbra på att ta foton. Vad har du för kamera?
Det regnar, det regnar sjunger jag här precis som du!
Ha det fint
Kram Isabell

Mamma C sa...

Ni har visst fått en hel del där uppe. Nog har det regnat här hos oss, men inte till översvämmning. Ha det så bra bland myggen.
Kram mamma C

Anci sa...

Hej !
Bilderna = Underbara !!

Ha det härligt i Jämtland, med eller utan myggor.

Kram
Anci

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt med lite regn hos er också. Kan nog behövas. Hoppas att ni får det bra i Jämtland.
Kram Ullis

Fru C sa...

Ha det så bra och hälsa myggen ;)
(Här har det inte regnat alls, orättvist)

strömmas sida sa...

Välkommen upp till hemtrakterna.
Hoppas det inte ska regna och att ni kan njuta riktigt när ni är här uppe.

kram

strömma

Fågel Blå sa...

Gosmorgon!
Så vackra bilder....
Så fina detaljer....
Hoppas ni får det riktigt fint på eran semestertripp!
Kram Kathrine

Sanne sa...

Just found your blog...such beautiful pictures !!!
I`ll follow you in future,
best wishes from germany,
Sanne

S o F sa...

Ja nu kan man snacka regn...
Det regnade hela dagen igår och idag fullkomligt vräker det ner.

Planerad svampletartur i skogen kommer inte att bli av, för detta kraftiga regn klarar inte ens mina regnkläder av.

Så stackars jag får väl sitta vid datorn och jobba med mina bilder istället. ;)

Hoppas du får en bra helg! Vi "ses".

Elisabeth - anyhow.se sa...

Å du så länge sedan jag var här! Kul att se dig & dina stilleben igen!!! :)

Viola sa...

Här har vi istället nästan blåst bort, ha det nu så skönt i Jämtland,

KRAMEN Violan

Elisa Day sa...

Ha det så bra i Jämtland! Kram

Hanna sa...

Vackra bilder.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Maliva`s verden sa...

Ja her har det vært rene høstværet...håper dere er heldige med været.....God tur;o) Ps!Vakre barn du har....og de har en dyktig mor som fotograf.....Nattaklem fra M-L

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga bilder som vanligt:)

Ha det så härligt i JÄmtland:)

Kramkram
Annica

Lottaspace sa...

Så vackra bilder igen!
Här har det faktiskt inte regnat så mycket. Har det gjort det, så har det varit på natten.
Trevlig resa!
Kram, Lotta

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja...jag vet att det iaf var fint väder i Jämtland igår. Så lite sol har ni väl fått?

Härliga bilder!

Du, hortenisa är nog en vetenskap för sig. Och de kan nog bli gröna av lite allt möjligt. Läste precis att de kan bli gröna "mot slutet". Innan blommorna vissnar. Vad vet jag. Vackra är de oavsett! :-)

kolibri sa...

Hej!
Vilken fin sida du har!

petra1000 sa...

Vilka vackra saker du fotograferar! Och vackra bilder av de vackra sakerna! Tack för din fina kommentar i min blogg!

Angel.Pearls sa...

Underbar bildsekvens hos dig som vanligt! Hoppas ni fick en fin tripp! Kram//Eva

Gardenhouse sa...

Hoppas ni får chans till sol och bad i Jämtland, och inga mygg.
Annars är ju beckolja blandat med djungelolja ett bra tips.
Ha en skön tripp!
Kram Sussi