onsdag 7 juli 2010

Old Town ...







Kör idag vidare på lite flera bilder från vackra Gamla Stan. Undviker man Västerlånggatans trängsel och håller sig till de andra gatorna och gränderna kan det kännas riktigt rofyllt. På fjärde bilden ser ni Mårten Trotzigs gränd som är smalaste gatan i hela stan, tom min elvaåring(snart) nuddar i väggarna om han sträcker ut armarna rakt ut åt sidorna där.Ha skönaste dagen XO
*
Some more pics from the beautiful Old Town here in Stockholm. On picture nr 4 you can see the most narrow street in hole town. When my son (soon 11years) hold his hands straight out from the sides he can touch the walls.Have the nices day XO

12 kommentarer:

lugnet sa...

Ha ha!! Du har nästan rätt!! Min dotter är där sedan i lördags och jag åker imorgon för att hämta henne! Har inte varit på "dunder" på säkert...20år men har lovat att se Eric Sade tillsammans med Alva på fredag... Blandade känslor, känns som en återgång tills man var 15år.., men det blir säkert bra!! Åker du upp till Strömsund något?
Visst har vi en underbar sommar!! Älskar värmen!
Kram//Ulrica

S o F sa...

Tack för helt underbara bilder från huvudstaden!

Jag är väldigt svag för sådana här gamla stadsmiljöer.
Tänker ofta att jag/vi skall åka till Stockholm, men det blir aldrig av...

Bra då att jag kan sitta här och resa med hjälp av datorn och dig. :)

Soliga sommarhälsningar!

Fru C sa...

Längtar och längtar till Stockholm när jag ser dina härliga bilder...mmm!

Fågel Blå sa...

Åh så fint det är i Gamla stan!
Mysigt att gå och strossa runt där och uppleva atmosfären!
Ha en fin Dag!
Kram kathrine

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det är verkligen mysigt att trava runt i Gamla Stan, särskilt som du skriver när man håller sig i alla andra gränder än Västerlånggatan.
Härliga bilder:)

Viola sa...

Nu fick du mig att längta..är ett tag sedan jag var i gamla stan...men nu är det fullt upp med en son som ska flytta till Oslo..så nu får jag anledning att fara dit med jämna mellanrum..:D ha en fortsatt fin sommar i storstan, kram

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej vännen!!
Vilka härliga bilder från gammla stan.. Sååå fina gator och ganska underskattat men när man ser dina bilder längtar man dit att strosa runt.... Man bor ju så nära men vill alltid hitta vackra platser lääängre bort, varför e de så.. Många åker hit för att se de som ligger mitt framför oss....
Stoooor kram Linda

Country Hill sa...

Såå... vackra bilder Du visar av vår vackra staD!
Kram Lena

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Finns ju så många fina ställen i Gamla stan. Stockholm är verkligen en riktigt sommarstad.
Kram Ullis

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Det är så fint i gamla stan!

Gardenhouse sa...

Så trevligt att kunna njuta gamla stan, fast jag semestrar lappland...
Tack!
Kram Sussi

Maliva`s verden sa...

Hei vennen...nå har jeg kost meg med de vakre innleggene dine siden sist jeg var innom. Du er jo bare super dyktig fotograf....og skjønne barn har du også. Her er dette ikke akkurat beach-vær..men helt greit, har mer enn nok med å pakke ut etter våre lange ferie. Ønsker deg og dine en fortsatt god sommer. Klem fra Maliva