söndag 25 juli 2010

Med vatten upp till näsan...




Så kom det då äntligen till slut, regnet! Det fullkomligt vräkte ner här i går och i natt och jag har aldrig hört ljudet av regn låta så underbart. En riktig rotblöta som så väl behövdes. Fick plocka undan mina lavendelkrukor från balkonglådan så de inte skulle dränkas bara, endast Buddah-huvudet blev kvar i zinklådan och allt vatten har inte lyckats rinna undan så nu står han där med regnvatten ända upp till näsan. Ha en skön söndag allihopa!
*
Yesterday the rain came at last, I nerver liked the sound of it so much. I had to take away my flowerpots to save my lavenderplants but this buddahhead was left behind and now his standing there with rainwater up to the nose.Have a nice sunday all of you!

14 kommentarer:

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Visst är det märkligt när man blir så himal glad för ett rejält ovädersväder:-)

Loppe sa...

Hvilke fine billeder... Ja, det er skønt når regnen endelig kommer..

Ha en skøn søndag

S o F sa...

Fniss - sitter här och skrattar åt bilderna...

Ha det gott i regnet!

Angel.Pearls sa...

Underbart -ja, det var verkligen slagregn igår..int så kul att köra i..Kram/Eva

Marie//Tekla Maräng sa...

Oja vad härligt det var att höra ljudet av regn. Jag satt på balkongen och bara njöt igår kväll.
Vad välbehövligt det var.
Härliga bilder på din Budda.
Kramar:O)

Country Hill sa...

Som sagt äntligen!
Stackarn håller ju nästan på att drunkna. Jättevackra bilder!
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram Lena

Fågel Blå sa...

Ja tänk vilket skyfall vi har haft ett välbehövligt sådant!
Kul bilder på din buddha!
Ha en fin Söndag!
Kram Kathrine

Elisa Day sa...

underbara bilder! Här vräker regnet också ner, det riktigt dånar i taket. Riktigt mysigt, sitter vid kaminen och hör elden spraka samtidigt som regnet låter. Plus Nimbus som snarkar högt :D Kram

Mamma C sa...

Visst är det skönt att det kom lite regn. Men här håller det på idag oxå. Men det behövs ju i backen.
Kram mamma C

Home No.1 sa...

Ja likadant här jag vill ju ha SOOOL!!! Titta in till mig där pågår en tävling. Kram Annica.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Stackaren;)

Kram Annica

Lottaspace sa...

Ser lite farligt ut.. Här regnade också för en par nätter sedan. Och åskade. Riktigt ordentligt!

Skönt!

Kram, Lotta

Fru C sa...

Inte fick vi en droppe här....hade gärnat bytat med Buddha (tror jag iaf)

Country Hill sa...

God Morgon Katta!
Tack för Din goa kommentar hos mig.
Jag blev så glad när jag såg att Du också blivit följare, självklart vill jag också följa Dig och Din fina blogg med alla underbara bilder.
Ha en fin dag!
Kram Lena