tisdag 20 juli 2010

Många bollar i luften...








Ja egentligen tycker jag det är ett ganska fånigt uttryck att säga så men till de här bilderna passar det ändå ganska bra. Hittade dessa underbara bollar i en rabatt nära oss och kunde inte låta bli att härja runt med kameran. Vet inte vad de heter men tror att det kanske är någon Tistel, och gissa om humlorna älskar dem, det satt upp till fem söta humlor på vissa av bollarna.Klicka gärna på bilderna för att se bättre.
*
Dont know the name of these pretty "ball-flowers" but the bumblebees love them as much as I do.Click on the pics if you want a larger wiew.
XOXOXO

18 kommentarer:

Maud sa...

Fantastiska bilder....
Kram Maud

Country Hill sa...

Underbara bilder så vackra färger.
Många fina inlägg Du gjort, stolarna var ju bara så fina ska bli spännande att se hur dom blir.
Ja tiden har inta riktigt räckt till för att blogga så nu har jag mycket att läsa, jätteroligt.
Ha det gott!
Kram Lena

Viola sa...

Ljuvliga bilder, vilken färg och form...du skrev om mitt röda parasoll, älskar den färgen, så i år har jag tuffat till mig, bara rött och svart runt poolen...blev läckert ihop med röda pellisar i svarta krukor..:D ha en fin dag, kram

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh jag bara älskar dom där tistelbollarna, sååå underbara bilder vännen...
Och den som man bara ser kontrasterna på är ju fööör fin..

Jag och Sara va på curry i förra veckan, hon gillade de.. Tänkte kolla om ni vill ses kanske på måndag och gå dit och sen på bio, nanny mcphee?? hur nu de stavas hihhi...

Kraaaam Kraaam Linda

S o F sa...

Ja de är så fina - och måste bara fotograferas. ;)

Vet att svärfar har sådana i trädgården, för där har jag naturligtvis också stått med kameran i högsta hugg.

Dina bilder blev toppenfina Katta!!

Soliga hälsningar.

NataljaOblonskaja sa...

Som vanligt har du fångat perfekta bollar. Skulle tro att de är mycket snyggare på dina bilder än i verkligheten för jag har de där bollarna i rabatten men tycker inte att de är så speciella där MEN på dina bilder, Wow de är ju supercoola.
Ha det gott!!
Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina bilder. Tycker att de är så fina, men så gillar jag ju tistlar av alla de slag:)
Kram Ullis

Mamma C sa...

Underbara bilder på vackra bollar.
Kram Mamma C

Loella sa...

Men gud Katta! Vilka fantastiskt vackra bilder.....!

Jag tappar nästan andan, det ser ut som tistelbollarna svävar i luften..
Magiskt.......


KRAM Loellan!

Elisa Day sa...

Otroligt vackra bilder! Är så dålig på blommor. Men jag har försökt odla rysk martorn på sommarstugan i två år, påminner lite om den. Älskar färgen och formen på dom. Kram

Isabell sa...

Blå bolltistel heter din blomma och jag älskar dem...
De är sååå vackra, ståtliga och sen är det se men inte röra som de utstrålar.
Ha det fint!

Kram
Isabell

Fru C sa...

Många bollar i luften ser jag ;)
En riktig insektsvän den där bolltisteln.
Kram//

Betongängeln sa...

så härliga bilder, jättefina "bollar i luften"
skulle kanske mina myror trivas...näää de verkar trivas på mina ben o de killar inte äns ;-)
ha det bra
kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Bolltistlar är fina i form och färg. Och på dina bilder blev de ju kanonsnygga!

Kram Annica

vita zara sa...

Hej katta.
Humlebollar då, ha,ha, ja jag hade inte heller kunnat låta bli att fota dem, sen är du en skicklig fotograf så de blev väldigt läckra bilder.
De bollarna skulle jag gärna ha i min trädgård.
Ha det bra.
Kram Zara

Marie//Tekla Maräng sa...

Blåbolltistel heter din växt.
Så underbara bilder du har fångat den på.
Kramar:)

Gardenhouse sa...

Härliga färger i dina bilder!
Oj vad fint med klövern, gillar verkligen dem där de växer på åker, vägkant och i gräset.
Spännande att få se hur stolarna blir fram över.
Ha en toppen helg,
kram Sussi

Calypso Flowers sa...

The flower is called ECHINOPS RITRO or Globe Thistle. You probably know that by now, but I just found your blog. It is beautiful.