tisdag 13 juli 2010

Hot and cold...



Här svettas vi vidare, inget regn i sikte över oss ännu. Här har tom syrsorna börjat sjunga på kvällarna så det känns som man bor någon annan stans än i Sverige. Mycket isvatten sköljs det ner genom struparna hos oss. Is är nåt helt underbart såna här dagar. Hett och kallt i massor. Ha en bra dag allihopa!
*
Sweden dosent feel so swedish anylonger, feels more like a tropic country. The best these days is the feeeling when you drink nice cold is-water.Flowers in my home on the pics. have a nice day everyone!

15 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Underbara blombilder!!!!
Så vackert!
ja du här är det varmt!
Börjar faktiskt tröttna på detta nu!
Have a nice day!
kram Kathrine

Loella sa...

Ohh ja, håller med dig fröken...
Medelhavskänsla även över Småland.

Dina bilder är underbara vännen.
Kram Loella

Viola sa...

Även här en blå himmel..är ju fortfarande i vattenhålet MEN i natt ska vi visst få ta del utav det som finns i väster ha en fin sommardag, kram

vita zara sa...

Hej Katta.
Oj så ljuvlig bukett, du tar som alltid så vackra bilder, en sann konstnärssjäl.
Sen gillar jag den bilden under på spegeln och dig som skymtar i allt det vackra, du ser fin ut,det lilla man ser, i den fina omgivningen och omgiven av den läckra spegeln.
Tack så jättemycket för din fina kommentar hos mig, du gjorde mig så glad, glad är det bästa jag vet, så det är därför jag snurrar runt på Knaust, jaså du såg vart det är.
Läste att ni har varmt, om det blir för varmt så kan man blöta en handduk i svalt vatten och lägga på pannan, det svalkar, eller duscha håret, det svalkar också ett tag, för jag kommer på sånt där, eftersom jag inte är bra på värme alls.
Ha en fin dag min vän.
Kram Zara

Marie//Tekla Maräng sa...

Tack för dina snälla ord om min balkong.
Vilka härliga bilder du har.
Ja man dricker och dricker i denna hetta och is är hårdvaluta.
Kramar:)

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh ljuvliga bilder vännen... Ja du de dunkar i fötterna på natten.. Man är riktigt het hihii ja jo varm då :)
Fast jag tycker om värmen men om de kunde regna en dag i veckan, så allt inte blir så gult ....
Kraaam Kraaam

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

phuh.. ikke godt når det er for varmt heller...
nydelige bilder viser du ihvertfall..
klem,magny

Mamma C sa...

Vi har fått några stänk här i kväll. men det är lika varmt fortfarande, så det kommer vara lika svårt att sova.

Kram Mamma C

Elisa Day sa...

Vackra bilder! Älskar pioner. Hörde att ni har det varmt nu! Här är det varmt, mulet, regn, varmt, mulet, regn under samma dag. Man blir inte less i alla fall.
Kram

Fru C sa...

Ja syrsor.....då tänker jag på andra ställen än Sverige. Det har inte kommit 1 droppe här och det börjat snart bli riktigt illa.......! Det är till att köra vatten till djuren mest hela tiden.
Det får gärna vara varmt men lite regn måste vi ha också!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina bilder. Här var det så kvavt idag, men sedan kom åskan och regnet så nu är det ljuvligt ute. Nästa lite för svalt:)
kram Ullis

Anci sa...

Vackert !! Din blombilder är suveräna.

Nu börjar jag också drömma om en husbåt, det verkar så mysigt.

Kram
Anci

Angel.Pearls sa...

Underbara bilder o fina bilder -trots värmen! Det är hett här vid kusten också -men ibland fläktar det till lite..Ha det gott// Kram eva

Levindas Värld sa...

Hej!

Ja det är en lång värmebölja vi fått ta del av såhär långt in i sommaren, härligt men svettigt :)

Igår kom en kort regnskur här hos oss på kvällen, men idag ser man inga spår av den.. Lika soligt och varmt känner jag när jag kliver upp. Lägenheten blir ju så varm, phu!!

Hoppas du njuter och har det fint ändå :)

Isabell sa...

Hej katta! Jag svettas jag med! Sitter i bikinin på landet och roar mig med din blogg. Fortsätt att njuta för snart kommer regnet. välbehövligt om du frpgar mig. Underbara bilder du har tagit. Kram Isabell