måndag 5 juli 2010

Happenings...






Hur soligt och varmt som helst har de senaste dagarna varit, trots det har vi orkat oss in i smeten i Stockholm city för det är trots allt en mysig och vacker sommarstad där något alltid händer. Gatuartister/akrobater i vart hörn och igår var det stora Red Bull racet vid strömmen där några mer eller mindre galna eldsjälar byggt div farkoster som knuffades utför en ramp med en mer eller mindre frivillig pilot på som störtade 60 m ner i vattnet och fich stilpoäng därefter.Man går omkring bara och rätt som det är händer något och alldeles gratis. Idag har vi molnigt, tack för det. Ska sätta mig själv och barnen på städning, det behövs nu. XO
*
Hot summerdays in Stockholm City anything can happen. All kind of artists,shows and happenings and all of it for free.Just relax and open your eys and its there.Just klick on the pics if you want a larger wiew. XO

12 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Kan tänka mig att det sker mycket kul även inne i "storstaden" mitt ivärmen. Som tur är finns det ju bad mitt istan också.
Själva bor vi enkelt på landet, utan vatten. Det har sin charm det med, i alla fall ett tag. Sedan längtar man tillbaka till civilisationen:)

Angel.Pearls sa...

Visst är det härligt med summer in the city -vi kämpar på en vecka till efter en välbehövlig helg på landet m sol o bad.Fina bilder du bjuder på!! Ha det bäst!//Eva

Fågel Blå sa...

Hej!
Vilka fina bilder från vår vackra huvudstad!
Först¨år att det är mysigt och bara strosa omkring!!!
Önskar dej och de dina en fin solig vecka!
Kram Kathrine

Elisa Day sa...

Ja det verkar hända allt möjligt spännande i huvudstaden. Vilken gigantisk Shreck, hur det nu stavas. Ha en bra dag Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj vad ni har hunnit med att vandra runt i värmen.
Ja tar man sig i kragen och åker in så är det ju alltid något som händer.
Härliga bilder:)

Anci sa...

Kul att se bilder från sin egen stad ! Visst finns det mycket att göra i Stockholm på sommaren.

Tack snälla för att du alltid är så gullig och kommenterar hos mig.

Bamsekram
Anci

Mamma C sa...

Det är på sommaren städerna blomstrar upp. Ha en fortsatt skön vecka.
Kram mamma C

vita zara sa...

Hej Katta.
Miljoners tack för din fina kommentar om min sons ringar, det ska han få se, då blir han glad.
Men oj så coola bilder från storstan, jo det är en fin stad Stockholm tycker jag i alla fall.
Dessutom kul bild med Shreck i bakgrunden
Ha en underbar kväll vännen.
Kram Zara

Country Hill sa...

Jamenvisst bor vi i en fin stad det finns så mycket roligt att se och göra.
Själv fick jag med mig maken till Ulriksdal idag och kunde visa allt fint vi såg på bloggträffen och dessutom handla lite som jag inte hann med då.
Ha det gott!
Kram Lotten

Viola sa...

Visst är storstaden så vacker på sommaren, här har solen strålat men ikväll har molnen kommit hit...man ska ju inte gnälla över värmen men en rejäl regnskur skulle nog vara bra för gräset...ha det gott i värmen, KRAM

BaraGry sa...

Stockholm är ju så otroligt vackert på sommaren!! Lätt att glömma bort allt det fina vi faktiskt har i vårt land.

Önskar dig och familjen flera sköna sommardagar :-)

Fru C sa...

Jag har fejat runt i huset som en galning ikväll. Det behövdes verkligen! Åh vad jag kan längta till Stockholm när jag ser dina bilder.