tisdag 27 juli 2010

Den omöjliga färgkombinationen...




Rosa och grönt, den omöjliga kombinationen eller? Som vanligt när det gäller Hortensior går de sina egna vägar under sommaren och helt plötsligt börjar den rosa Hortensian bli grön det är det som är en del av charmen med dem tycker jag. Det gröna täcket med skära rosor i högen under halvmånebordet är en gammal goding som hängt med sen jag var barn, helt ok trots färgkombinationen. Ha en bra sommardag!
*
Pink and green in combination, is that OK? I dont know why but here in Sweden it have always been kind of tabu to combinate those colours but i think it somtimes can be OK.
Have a nice summerday everyone!

12 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
Jag tycker att färgkombinationen är vacker !
Är allt bra med dig ??

Stor kram
Anci

lugnet sa...

Älskar hortensia!! Och färgkombinationen!! Hoppas att allt är bra med dig och familjen! Själv har jag legat i "bloggdvala". Mest varit hemma, skött markservicen medan Johan jobbat, badat en hel del förtås!!!
Kram//Ulrica

Anci sa...

Jo tack, det är ok. Lite upp och ner.

Kram
Anci

Elisa Day sa...

Tycker det är en vacker färgkombination! Och täcket är så charmigt. Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag tycker att den färgkombinationen är riktigt snygg.
Ha det gott:O)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hi, Hi! Jag skriver faktiskt om hortensian och dess färger i mitt senaste inlägg. En underbar blomma!
Och nog tycker jag det är en härlig kombination med rosa och grönt. Täcket är superfint!

Loella sa...

Hej din toka!

Färgcombon rosa och grön fungerar finfint tycker jag...

Hemma nu efter en långhelg i Götet, haft det härligt, men ändå är det så att det bästa med att åka bort är att komma hem..:)

Kram till dig!
Loellan

Fågel Blå sa...

Åh så fina täcken och så fint dom passar ihop!
Läckert med olika färger!
Och jag håller med dej om hortensian!
Kram Kathrine

S o F sa...

Nä, jag tycker det funkar bra...rosa och grönt alltså.

Soooliga hälsningar!

Viola sa...

Denna blomma överraskar alltid...ännu är den vit som jag satte som perenn på Bossgård, men man vet ju inte om det blir någon överraskning längre fram, vilket fall som helst...den är så vacker, hoppas ni haft en fin dag, fint väder hos oss i vattenhålet men imorgon rusk och regn igen,

kramen

Annica sa...

Ursnyggt täcke,tröttnar du kan du väl sända det till mig=) Lyktorna hos mig är köpta i K-hamn lite långt kanske att åka heeele vägen dit. Men fina är de/Annica

Nordingården sa...

Jag bara älskar dessa bilder! Brunt trä i kombination med smakfulla färger!!! Mari.