torsdag 15 juli 2010

The beauty of junk...







Här står sommarens renoveringsprojekt och väntar på att nån (jag då förståss)ska börja jobba med dem. Sambon hittade den ena och en granne hittade den andra dumpade i återvinningsrummet och kom med dem till mej. Har ett tag letat såna på blocket som ska matcha två andra stolar jag har men så en dag så händer det ;) Det fula yttertyg som satt utanpå är redan tillbaka där det kom ifrån och stolarna ska få en makeover men tills dess njuter jag av att granska det vackra slitna, beauty of the junk.
Ha en fin dag!
*
One little project this summer is to do a makeover on this junky chairs. Somebody had left them in our recyklingroom and it was exactly what I was looking for. Now they need a helping hand but before I start I enjoy watching the beauty of the junk.
Have a nice day!

13 kommentarer:

Annica sa...

Är säker på att de kommer att bli riktigt fina=)Själv laddar jag frö auktionsvecka i Dalarna...mumma!Även jag är på jakt efter stolar. Håll tummarna=) Ha en fin sommardag/Annica

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilka härliga stolar!
Kan inte riktigt låta bli att tycka att du ska behålla dem sådär - för de utgör verkligen en snygg skulpturell dekoration. Även om jag ju förstår att rent praktiskt kan det vara bättre att fixa till dem... :-)

Hoppas du får en riktigt fin torsdag!

Fågel Blå sa...

Älskar dina stolar.... juust det där att dom är lite junki!!!!!
Underbara bilder!
ha en fin dag!
Kramm kathrine

S o F sa...

Jag ser redan hur fantastiskt fina de kommer att bli...och redan är också. Fiiina detaljer!

Lycka till med jobbet/Ha det gott!

Anci sa...

Grattis ! Du har gjort ett fynd. Stolarna är ju jättefina. Både nu och säkert sedan också :)

Kram
Anci

vita zara sa...

Men oj så fina stolar, i det här fallet så tycker jag nästan de är alldeles fina som det är, den bruna ådrade ytan, kanske flambjörk som i dag är rätt så sällsynt.
Kanske med vita brodyr som kuddar eller nåt, förstår om du vill ha nya tyger, förstås.
Men det är verkligen vackra som de är, så läckert som helst.
Man får verkligen gratulera till ditt nya fynd, man tycker det är enastående att kunna få något gratis, lite extra värdefullt, och sån tur att någon räddade de vackra stolarna.
Jag gillar dem jättemycket.
Ha en fin dag.
Kram Zara

Loella sa...

Så snygga stolarna är!....Mmm..hur kommer slutbilden se ut, har du landat i tanken om det ännu...för det är ju så kul med före efter bilder..

Idag vräker regnet ner och det fläktar gott, tackar jag definitivt inte nej till! Puuuh...

Tack för din sista rara kommentar till mig, rodnade ståendes när jag läste, men sög minsann i mig, ska pröva den där egoboostingen du tipsa om...;)

Ha det fint!
Loellan

Maliva`s verden sa...

Åhhhhh..så heldig du er. Stolene passer jo perfekt inn i ditt vakre hjem. Gøy å ha noen prosjekter på gang....kult at du ble med i min gjettekonkuranse også..Lykke til;o)
Ps! linker til årets låt...http://www.youtube.com/watch?v=yeV5GTtNxXs&feature=related
Hørt den???

Grindelunda sa...

Hejsan!
Slänger in en liten kram till er mellan varven vi bygger och målar.
Hoppas allt är bra :)

Kramelikram från Gilla
(underbara stolar förresten)

Viola sa...

Så du fyndar fortfarande i din skattkammare...:D ljuvliga former på dessa, nu längtar jag efter svalka, vill börja kunna sova igen...ha en fin helg, kramen

Ullis/Leva på landet sa...

Snygga stolar. Kommer att bli kanon när du får fixa dem. Vilken tur du har som har sådana bra sakletare.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

Home No.1 sa...

Hej, ser fram emot förvandlingen...kram Annica.

Anita sa...

Ännu roligare när det inte kostat något och så måste man ju spara på sådana gamla stolar.
Lycka till önskar Anita!