onsdag 23 juni 2010

Stekhett...


Vilken stekhet eftermiddag det blev igår, nu är sommmaren här som bäst man önskar att man bodde vid havet och kunde ta sig ett dopp då och då. På vår innergård finns en dusch men jag är inte direkt den som har lust och stå på gården och duscha framför mina grannar men för svettiga lekande stadsbarn är den ju perfekt. Och jag jag fortsätter att lukta på blommorna jag, lavendel och ros det bästa som finns. Ha en bra dag så här två dar kvar till midsommarafton.
*
Its getting hot here now, wish we were living closer to the beach or really beside our own beach without any other crowd arond. Only two days left till midsummerday now and thats a big day in Sweden.
LoL

16 kommentarer:

Fru C sa...

MMM ja det är en bra dag. Fast vi har inte meer än 16 grader här på västkusten. Tänkte göra ett blogginlägg men jag tror jag tar en tur och ser vad alla ni andra har för er istället.

S o F sa...

Katta.

Vill önska dig en riktigt fin, glad och skön Midsommarhelg!

(i fall vi inte "ses" mer innan)

Angel.Pearls sa...

Åh, vad snygg din blogg är nu!! Underbart inlägg oxo! Ha en skön midsommar/Eva

Fågel Blå sa...

Ja nu är det sommar!!!!!
Och så underbart!
Hoppas du får en fin fortsättn ing på dagen!
Kram Kathrine

strömmas sida sa...

Det är skillnad på värme och värme *ler*. Här uppe får man vara glad om det inte är frost *S*.

Vad fint det blev med nya korgarna och det är så himlans praktiskt att stuva undan smågrejor i.

Här ska stuvas och möbleras om inom närmaste dagarna. Ska hyra ut dotterns rum och hon får ta mitt då. Jag ska sova i vardagsrummet..så det blir mycket kastande och omstuvande då.

Önskar dig en jättefin midsommar

kram

strömma

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja igår var det en härlig dag och idag är det lika skönt ute!
Fniss vi har också en utomhus dusch som ungarna älskar, men kan inte riktigt tänka mig att stå där under själv.
Ha en härlig dag:)

Anci sa...

Tack för dina gulliga kommentarer :D

Hårdrocksfestival var en ny upplevelse för mig. Kul, men inte riktigt alltid i min smak....

Kram
Anci

EVA AGNES sa...

Hej Katta!
Tack för besöket hos mig.
Jag ser att du gillar att fota och det gör du verkligen bra. Härliga bilder.
Vallmofrön, rysk, rosa..... köp bara en påse och "knöka" ner dem. De förökar sig varje år. Enormt tacksamt.
Kram och skön midsommar.
Eva Agnes

Maleviks Rosenträdgård sa...

hmmmmm....varför ska det vara stadsbarn som duschar??
Håkan

Mamma C sa...

Visst har det varit kanondagar. Hoppas det fortsätter att hålla i sig.
Kram Mamma C

carina sa...

hej,, vilken jätte fin blogg jag nyss fastna för. fint du har det. jag gillar och fota jag med som du säkert märker i min blogg om du kikar in hos mig:-)

ha en fin midsommar mvh carina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Supersnygg headerbild!

Kram Annica

Marie//Tekla Maräng sa...

Tittar in för att önska en härlig och glad midsommar:)

Elisa Day sa...

Underbara bilder! Vi har kallt, kallt och kallt just nu sommaren känns väldigt långt borta samtidigt som jag njuter av midsommar ljuset. Jag har tur som har en sommarstuga vid havet. Lavendel är underbart, det doftar så gott. Kram

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

här på gotland har det också varit hett i dag!
tack för din röst i ellos tävlingen.

Country Hill sa...

Härliga bilder Du bjuder på!
Önskar Dig en skön Midsommarhelg!
Kram Lena