fredag 18 juni 2010

Jag älskar...




doften av nyponros. Finns det nåt friskare härligare att få med sig
in från nån buske i ens närhet. Det gör ju inget att de är vackra att se på heller. Nu börjar helgregnet visa sig i huvudstaden, det är ju inte mer än några droppar så här långt så det går väl att stå ut med. Har ärenden i city idag men funderar på att ändra de planerna, det är väl mer eller mindre kaos i stan när staden är full av bröllopsutövanden känner inte direkt för att ge mig ut och trängas. Är dock som gammal brudklänningssömmerska spänd av förväntan att få se kronprinsessans klänning i morgon hon kommer säkert att vara vacker som en brud :) Ha en bra fredag alla!
*
I looove the scent of this beautiful roses and they look so pretty to. To morrow theres the big day in Stockholm when our crownprinsess Victoria will get married and as a dressmaker it will be exiting to see her gown tomorrow, just cant wait.
Have a nice friday everyone!

13 kommentarer:

Elisa Day sa...

Vackert, vackert, vackert!

Viola sa...

Katta...vilka färger och bilder mot det går, detta är jag så svag för..ljuvliga bilder..du undrade om butiken..jodå ligger nära Kolmården, man tar färjan från Säter till mig och det tar inte många minuter, har alltid öppet to-fr och sö 12-18 och undrar du över något så har du mitt mobilnummer i högerspalten på bloggen, ha en skön helg, kram

Fågel Blå sa...

Åh älskar dina rosbilder!
Till det turkosa blir det en härlig kontrast!
Turkost flaskställ har jag aldrig sett förut!
är detta gammalt?
Hoppas att du får en fin Helg!
Kram Kathrine

S o F sa...

Tack - nu får jag ge mig ut och dofta på nyponrosor. ;)

Kan n ä s t a n känna doften med hjälp av dina bilder.

Trevlig Helg Katta!

Anonym sa...

Hej!
Jag tittar ofta in på din sida, för jag tycker att dina bilder är som små konstverk - du är verkligen en duktig fotograf.

Hälsningar från en anonym tant

Maleviks Rosenträdgård sa...

Fina bilder,,,,och visst är rosor svårslaget :)
Håkan

Lottaspace sa...

Fint!
visst är det en spännande dag imorgon! Måste väl ta mig en titt också..
Trevlig helg!
Kram, Lotta

Levindas Värld sa...

Mmm...känner doften ända hit :)

Vackert ställ du har rosorna i, gillar färgen på det.

Ja nu är det väl ännu mer kaosartat i storstaden än vad en lantis som jag alltid tycker att det är...haha!

Tacka vet jag lugna småstäder, blir alltid stressad när jag besöker Sthlm. Men det är väl annat när man bor där förstår jag :)

Hoppas du får en fin helg!


kram-kram

Annica sa...

Så härliga bilder med mina favvofärger=)Du kanske kan ana hur min kommande webb butik ska se ut...Ha en nice kväll/Annica

Katta sa...

Tack så mycket för din kommentar du anonym. Jag blir glad att höra och du är så välkommen att titta in. Kram Katta

lugnet sa...

Visst är det en underbar doft!! Lite lagom stark! Härliga bilder som vanligt! Jag håller med dig. Ska inte in till stan och trängas, bättre med första parket framför TV istället!
Här råder lite bloggtorka för min del, men det brukar bli så om sommaren för mig!
Hoppas du får en Härlig Dag!! Kram//Ulrica

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Jeg og:)
grattis med dagen:)
eddaKlemmer

Ullis/Leva på landet sa...

Så vackra bilder. Gillar också nyponrosor. Kan tänk mig att det är fullt med folk i stan så det är nog lugnare nästa vecka.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis