torsdag 3 juni 2010

En sagolik blomma...





Vallmo har alltid varit en av de blommor som faschinerat mej mest den är så vacker, stark och skör på samma gång och finns i många härliga färger. Den här riktigt knalloranga kan ju lyfta sinnena till nåt uppiggande bara man tittar på den. En sagolik blomma som bär på minnen från barndommen och minnen från en resa för många år sen i Spanien där hela fält med denna vackra blomma stod i orange färg med bergen bortom med snövita toppar och på andra sidan vallmofälten det solglittrande blå medelhavet, en sagolik bild som som än i dag sitter fastetsad på min näthinna. Ha en vacker sommardag alla ni som tittar in här!
*
Poppy is for me a magical and happy flower with memories from my childhood and from a trip to Spain many years ago where the fields was coloured orange from this beautyful flowers. Wish you all a nice summerday!
xoxo

16 kommentarer:

S o F sa...

Underbart vacker och fascinerande blomma, som i mitt fall ger Gotlandsminnen.

Tack för dina titt-in till mig och dina vänliga ord om mina bilder.

Ha det riktigt gott Katta!

Country Hill sa...

Såå... vackra bilder!
Kram Lena

Fru C sa...

Härliga bilder på en blomma som ser så skör ut men är en riktig tuffing.

Annica sa...

Kan bara hålla med en favvo=)Jag har jättevallmovarianten i min trädgård,så läcker.Ha en fin kväll/Annica

Lottaspace sa...

Jag börjar tänka på en sverigeresa vi gjorde då jag var runt 10 år. Då stiftade jag bekantskap med denna blomma!

Fina bilder!
Kram, Lotta

Viola sa...

Delar din kärlek till denna blommar, har ståtliga exemplar i vattenhålet, ha en skön helg, vilket väder vi bara har....:D kramen

Elisa Day sa...

Det är en av mina favoriter också. Såg idag att två vallmon hade börjat blomma vid stugan. Vilken underbar bild jag får i huvudet av din beskrivning av vallmorna i Spanien. Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

En av mina favoriter! Gör sig så vackert på fälten tillsammans med blåklint!

Kram Annica

Angel.Pearls sa...

Visst är den underbar -liksom alla dina inlägg!! Gillar din nya 'smyckeshållare' skarpt, och armbanden (?) som hänger på dem!! Ha en skön helg!/7Eva

vita zara sa...

Hej
Vilka underbara bilder.
Jag älskar också den blommar, har den i min trädgård, du har helt rätt, man kan inte nog beskriva hur ljuvlig den är.
Kram Zara

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken vacker bild du måste ha på din näthinna.
På min så är det en gotlandsäng med korn och vallmo som lyser i sommar solen.
Skön helg till dig:)

Maleviks Rosenträdgård sa...

snygga bilder..... me like :)
Håkan

Mamma C sa...

Visst är det en ljuvlig blomma. Jag tänker nog på Gotland när jag ser denna blomma.
Kram Mamma C

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, jag håller med. Vallmo är underbar!
Jag har alltid sagt att när jag bli pensionär ska jag flytta ner till södra Frankrike, och ha en underbar trädgård fylld med lavendel och vallmo. Den som lever får se... :-)

Hoppas du får en riktigt härlig helg!

Olga sa...

The poppies are amazing - one of my favourite flowers :)

lugnet sa...

Visst är dom vackra!! Så härlig färg! Dina bilder liknar konstverk!! Tittar in för att önska dig en härlig helg! Denna helg blir lugn med familjen! Efter två helger med släktbesök är det ganska skönt, även om det är roligt att ha människor man tycker om omkring sig med:)
Må så gott, Kram//Ulrica