tisdag 15 juni 2010

Betong...




Har en vän som börjat gjuta i betong fick det här fina fatet av henne. Tycker det verkar roligt och får stor lust att pröva själv nån gång, jag kan tänka mej att det är en sån grej att när man väl
börjat är det svårt att sluta pga alla möjligheter som finns. Jag gillar också det ruffa oslipade grå i betongen, vackert till så mycket. Ha en fin dag därute!
A friend of mine have made this little plate in concrete, Im inspired of it and think im gonna try this sometime. I really like the grey and ruff with concrete. Have a nice day everyone!

17 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Vilket fint litet fat! Det är verkligen roligt att gjuta i betong, det finns ju såå mkt man kan göra :)

Tycker verkligen du ska testa på det med din vän nån gång.

Ha det fint!

heavenandearth sa...

Hej vännen!

Ny header igen ser jag! Snygg!!

Javisst är det vackert med den råa hårda ytan!
Jag har min "gjutarbok" ligger framme på bordet för jag har inte bestämt mig för vad jag ska börja med!! Men det kanske blir klassikern-rabarberfatet! Vi har jättestora blad just nu!

Ha en skön dag!
Kram! Iréne

S o F sa...

Fint!

...va ny headerbild igen. ;)

Fin den me´.

Soliga hälsningar!

Home No.1 sa...

Det är otroligt roligt att gjuta!!! fint fat. Kram annica.

Fågel Blå sa...

Hejsan!
vilket underbart fat!
Så vacker bild!
Tack för din fina kommentar!
Jag blir så glad!
Hoppas du har det bra!
Ta väl hand om dej!
Kram Kathrine

Elisa Day sa...

Fina bilder och fin ny header. Är också sugen på att prova att gjuta i betong. Man verkar kunna göra så mycket. Kram

Country Hill sa...

Som sagt fin ny header Din blogg är så stilren och vacker.
Oj vilket vackert fat förstår att Du är sugen att prova.
Ha det gott!
Kram Lena

Mamma C sa...

Jag är jättesugen med på att prova. Det har jag nog sagt flera sommrar nu. Har värsta rabarberbladen nu oxå. Det är jättesnyggt när det inte är slipat och perfekt.
Kram mamma C

Isabell sa...

Det ääääär roligt att gjuta i betong. Jag har ett fat som jag gjorde för 4 år sedan och som fortfarande står sig lika fint!
Snyggt fat du har fått:)

Kram
Isabell

Fru C sa...

Jättesnyggt fat. Ja betong är klart beroendeframkallande ;)

corrina sa...

Äntligen fick jag lite tid att kika runt och skriva lite, det var ett tag sedan. Jag har inte heller provat betong, inte för att jag inte vill. Jag tror bar att jag inte kan. Vilket vackert fat du fick. Kram

Vit Poesi sa...

halloj!
Evigheter sedan jag var inne här hos dig :-) Gud, så vackra bilder, de väcker verkligen habegär!
Kram Malin

Agneta sa...

Katta, Din header, så djävla snygg (MÅSTE bara få svära lite, för att ge rätt tyngd...).

Fasiken så suverän Du är på att få till speciella biler, de sticker ut hjärtat!!

Agneta

vita zara sa...

Hej Vad snyggt fat, så klart du ska testa, det borde vara många möjligheter för just dig som är så konstnärlig.
Glömde skriva om tidningen jag skrev om en gång var jeanne ´d arc living
vet ej om jag fick det rätt.
Hoppas du får en fin dag.
Kram Zara

Country Hill sa...

Hej igen Katta!
Du har en award att hämta hos mig.
Kramar Lena

Viola sa...

Vilka härliga färger du fått till på bloggen och headern....ljuvlig..suck..säger jag bara,

kramen

vintageretroprinsessa sa...

vilket vackert fat du fått tag i av din vän :)
superfint.

Ha det finast och njut sommaren