lördag 1 maj 2010

Krydda livet...



Speciellt på våren är de så härligt med lite härligt doftande kryddväxter hemma, Rosmarin och Timjan är bara några favoriter gott och
dekorativt när man lagar mat med och en speciell känsla att plockka en kvist från krukan i stället för att peppra ur en burk, vackra är de att se på med. I går eldades våren in runt om oss vi var på en liten brasa i närheten där barnen i div åldrar lekte tilsammans och eldade marsmallows på elden och trivdes. Sen luktade det visserligen brandrök av hår och kläder och här hemma men det får man ta. I dag ska vi bara ha det lugnt och skönt och vara riktigt lata. Kanske man orkar med lite pysslande med eller att läsa en bok. Ha en bra dag allihopa!

8 kommentarer:

sinnlighet sa...

Så coolt och praktiskt, detta skall jag 'apa efter'!

Agneta

NataljaOblonskaja sa...

Tror det ligger en liten fadd doft av rök över Sverige idag. Tur att kan stoppa näsan i lite väldoftande timjan istället.

Malin sa...

låter som en riktigt mysig valborgsmässoafton :)


Kram Mlain

Mamma C sa...

Låter som en trevlig Valborg. Vi var nere vid vår brasa och käkade lite korv och tog en öl.
Ha en bra dag.
Kram mamma C

Viola sa...

Hallå Per..fniss...först tänkte jag..jissis har jag fått en manlig bloggare, vad kul....0)här har vi premiärgrillat och det smakade förträffligt, hoppas ni har en skön helg, KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med färska kryddor. Är ju så dekorativa också.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt med sitt eget lilla kryddland även om det bara är i kruka:)

Kram Annica

Anci sa...

Åh, jag vill också ha kryddväxter !! Det ser både fint och nyttigt ut.

Ha en skön söndag

Kram
Anci