söndag 2 maj 2010

Doften av viol...



Gräset därute är alldeles lila av violer på sina ställen nu och de doftar alldeles helt underbart violigt. Så mycket vår det blivit nu bara på några dar den här veckan har träden börjat grönska och björkarna har små musöron. Har lite bråttom idag så det blir helt enkelt kort här. Ha en bra söndag allihopa!
The scent of Violets!
I love the scent and the colour of the cute Violet and now theres a
lot of them blooming outside here, the threes is getting greeen and
the spring is here for real. Have a nice day all of you!

14 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ønsker deg en flott søndag:)
eddaKlemmer

Fågel Blå sa...

Åhhh så underbart vackert violer är så fina.... man kan inte få nog av dom!
Jag blir glad av dina vackra bilder....
Ha en fin Söndag!
Kramis Kathrine

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

...och så hinner du ändå inom mig och hälsa... sånt kallar jag kärlek:-)Tack!

Den som ändå fick den där fågelburen från förrförra onsdagen... Suck!
Nu sak jag sjäv knåpa ihop nåt för denna dan! Sen ut i Sooolen som skiner som en skatt!

Elisa Day sa...

Tänk att ni har violer! Underbart! Dom doftar verkligen härligt. Jag tänkte åka till stugan och se om snöräven tinat fram den har varit försvunnen hela vintern. Hoppas du får en bra söndag. kram

Richie's 2ts Inspires sa...

Trees, bird chirping & the scent of all wildflower that grows around our backyard, these what I call Spring is here.

Verkligen. Jag älskar oxå dem små blommorna som bara växer i trädgården. Fina är dem.

Have gorgeous day & xoxo to all on this sunny Sunday.
/chie

strömmas sida sa...

Nog är det härligt alltid varje vår med allt som börjar spira och växa. Livsandarna börjar vakna igen.

Hoppas du haft en skön valborgshelg.

kram
strömma

sinnlighet sa...

Kattis,

Du är en 'skapare' Du, och allt Du rör vid blir bara så himla fint!

Agneta

Dicksonska våningen sa...

Det är lika härligt varje år de kommer fram! Fin färg!

Välkommen in till mig på en utlottning!

Kram Annika

Gardenhouse sa...

Så fina violer i en vit hjärteskål!
Underbar tid nu då man ser allt som kommer, bara att vara ute och njuta...
Ha en skön söndagkväll.
Kram Sussi

Fru C sa...

Jag älskar oxå doften av violpastiller ;)

Malin sa...

Kul att du tittade in hos mig :) och nu när du nämner violer kom jag på att jag faktiskt aldrig tagit mig tid att lukta på en. Kanske får ta en närmare sniff nästa gång jag springer på en

Kram Malin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vår stora björk börjar bli lite grön:) Jag älskar att sitta på balkongen, sluta ögonen och höra hur det susar!

Kram Annica

Mamma C sa...

Kan riktigt känna doften av violerna. Jag plockade några körsbärskvistar idag. Som jag hoppas ska blomma snart.
Ha en bra ny vecka.
Kram Mamma C

Grindelunda sa...

Ja,det börjar våras här fast det är ojämnt med väderleken. I dag sken solen fast det blåste kallt som bara den.
Så underbart med alla violer du beskriver. Jag kan riktigt känna doften :)

Jag kunde inte motstå de rosa och gröna kopparna med vita prickar jag hittade på ICA i Storuman :) Tänkte att de skulle passa perfekt på våra raggarturer. Och så hittade jag handduken på HM på nätet.

Må så gott så länge!
Kram G