lördag 29 maj 2010

Doften av liljekonvalj...



Jag som skröt så i förra inlägget om min att min dator var i topptrim och visst är den men insåg i stället att jag kanske inte riktigt är det själv har inte hunnit och orkat blogga nåt på ett par dagar inte för att det är nån panik att man ska göra inlägg varje dag eller så men de brukar vara rätt täta här.
Den här söta härligt doftande buketten kom min dotter hem med från skolan en dag hon hade fått den av en liten beundrare där så nu förgyller den vardagsrumsbordet. I dag ska jag njuta av grå moln och skvättregn, vad ska du göra?
*
This little cute bouquet came home with my daughter the other day from school, it was given to her from a sweet little boy in love and it gives a lovely scent to our home. Today Im gonna enjoy the grey clouds and the rain thats falling down, how about you?

10 kommentarer:

Queen Of Småland sa...

Hej Katta!
Hm,,, då är jag verkligen sämst på att blogga just nu ;0) Har helt enkelt inte tiiiid! Men jag gluttar in till er lite då och då i alla fall.
Jättefina inlägg! Hoppas allt bra med er!
Kram
Stina

S o F sa...

När jag ser din liljekonvaljbukett så tänker jag att jag måste ut och fota - just liljekonvaljer.
(apropå vad vi ska göra i helgen)

Var rädd om dig och ha det bäst!

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Underbart med liljekonvaljer.... det luktar så härligt gott!
Jag skall ut och plocka någon bukett till mina nära och kära!
Men det har regnat hela dagen här så det blir till att vänta tills det slutat!
Hoppas du får en fin Mors Dag!
Kram Kathrine

Anci sa...

Fin bukett med en fin tanke ! Den killen verkar ha fattat vad det handlar om :)

Ta hand om dig och se till att bli pigg.

Stor kram
Anci

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å så härligt! En bukett liljekonvaljer av en beundrare - det hade inte varit fel det. :-)

Hoppas du får en fortsatt fin helg. Må gott!

Mamma C sa...

Det finns inte alltid tid för bloggen. Det har jag insett med. Men det är ju inte superviktigt att göra ett inlägg varje dag. Man får ta det när man har tid helt enkelt. Så fint med liljekonvaljer och luktar ljuvligt oxå.
Här blev man genomsur idag när man var ute på en promenad.
Ha en fortsatt bra lördag.
Kram mamma C

sinnlighet sa...

gillar din kompositions-feeling & hoppas du arbetar (läs försörjder dig) med denna, annars är det slöseri med talang ;)

du glömmer inte min trädgård, den som du skall adoptera... den skulle behöva lite kraft från dig.

agneta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Själv plockade jag en bukett till mig själv. Har liljekonvaljer på tomten och brukar låta bli att ta in dem men jag var bara tvungen...

Kram Annica

Elisa Day sa...

Liljekonvaljer är så vackra längtar tills dom börjar blomma här. Man ska inte ha någon bloggstress, blogga när du vill och orkar. Fast så klart för min del får du blogga varje dag för jag gillar dina bilder. Kram

Fru C sa...

Jamen lite liljekonvalj kan förgylla det mesta, även en grå dag.
Kram//