måndag 17 maj 2010

Carry on...



Museibesök i all ära, visst är det roligt att gå där och titta och få inspiration av konst och ibland en vacker byggnad men ofta är det trots det ändå museibutikerna som som lockar mej mest. Var och inspirerades av vackra tavlor och statyer på Nationalmuseeum här om dan sen blev det förståss ett besök i butiken med, där denna lilla shoppingväska köptes. Den känns ju helt Ok att bära hem mjölken i.
Må så gott allihopa!
When I go to a museeum I think that one of my favorite moments is when I come to the museeumshop where I can get something home with me more than the inspiration (shopaholic, yeah) When I visited our National museeum a few day ago I just had to have this beautiful little shoppingbag, really needed it to carry milk in ;)
LOL!!

13 kommentarer:

heavenandearth sa...

Läcker väska!

Ja, museum är härligt att gå på!

Ja, vi hade visst samma blomma! Tror nog att det är en variant på Julros iallafall..

Ha en skön tisdag!
Kramis! Iréne

Fågel Blå sa...

Åh så mysigt att gå på museum!
och vilken underbar kasse!
Kram Kathrine

Hagagården sa...

Hej
Ja den väskan var helt ok att bära hem mjölk i,jätte snygg.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Isabell sa...

Instämmer!!! Museibutikerna är roligast fast museerna är ok de med. Snygg väska. Kan nog tänka mig att bära annat än mjölk också:)
Ha en fin dag. Hoppas vi får se solen...
Kram Isabell

NataljaOblonskaja sa...

Guud, känner att det bara skriker CAMILLA på den där väskan. Den skulle passa mig som ... vad heter det där tråkiga talesättet...fisken i vattnet, handen i handsken eller ja, du vet, den skulle helt enkelt passa mig.:)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Härlig bag! Det är roligt med det där lite mer speciellt. Och jag håller med - museibutiker är väldigt roliga att titta i.

Ha det fint!

vita zara sa...

Halloj.
Oj nationalmuseum, jag älskar det, helt magiskt, jag har sett en utställning av Rembrandt en gång som jag aldrig glömmer, då så vill jag åka till Stockholm, när du säger så.
Woow vilken snygg påse du köpte.
Sen visar du ju helt underbara bilder på blommor, så man dånar, och din fina tös som blåser maskrosboll.
Jättefint hemma i ditt sovrum också.
Ja nu har vi ännu mera vatten här, rekord tror jag, översvämmat, så coolt tycker jag.
Sköt om dig där nere i Stockholmstrakten.
Kram Zara

Mamma C sa...

Det var jätte länge sedan jag var på något museum. Det är riktigt rogivande att gå och strosa runt på dom i allafall. Snygg shoppingbag du hittade.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Den var ju verkligen läcker. Ska till Stockholm i helgen. Har du några bra tips som man inte får missa i shoppingväg?

Kram Ullis

Fru C sa...

Jag köpte också en kasse när jag var där i höstas!

Viola sa...

Visst är det så himla rofyllt att besöka ett vackert museum, hoppas dagen din varit bra, kramen

Elisa Day sa...

Vacker väska! Carry on? tänker på Tim Gunn. har aldrig besökt en museibutik, men då har jag inte besökt många muser heller tyvärr. Var på östasiatiskamuseet i Stockholm för flera år sedan. Dom hade så vackra saker, men missade butiken. Kram

Home No.1 sa...

Hej=) Dev var fin den väskan!
Kram Annica.