lördag 22 maj 2010

Äppelblom...




God morgon mina vänner! Vilken otrolig sommarvecka det har varit känns riktigt härligt får se vad det blir av dagen idag. Var en tur på stan igår för att fixa en del ärenden passade då förståss på att besöka Hurrycurry med min dotter för en smarrig fika i sommarvärmen sen lockade Hötorget mig med sina härliga blomsterstånd tänkte jag skulle köpa en bukett Pioner med 80spänn!! Herregud, det är ju rena rånet ju. De fick behålla pionerna och jag plockade lite äppelblom och lite liljakonvaljer på väg hem i stället, fint det med. Fick däremot härlig inspiration när jag besökte nyöppnade ROOM. Ja de har flyttat in i PUB-huset så nu önskas här ett runt svart soffbord,en u.formad howardsoffa, ett blekrosa tassbadkar och en ny fin matta och självklart ett vardagasrum med stora spröjsade fönster man kan ha sin atelje i och utsikt mot Kungsgatan och drottninggatan eller i allfall mot nåt annat fint. Ja drömmaren i mej vaknade i allafall till liv där. Ha en bra lördag allihopa!
*
Good morgning everyone! Had a little trip to the city yesterday. Everything in city feels so much happyer and nicer in city when the summer is here Its like weaking up to a happy party. One of these plases we visited was ROOM that just opened again in city and I had a dose of interiorinspiration there.On my way home I pickt some little appleflowers and put them in a glass. Have a nice weekend.

14 kommentarer:

Anci sa...

Jag är här igen ! Måste ju självklart in och titta på nya fina bilder.
Mmm, R O O M ska jag nog titta in till snart.

Fortsätt att drömma. Drömmar kan bli sanna !

Kram
Anci

Hagagården sa...

Hej
Underbart fina bilder,äppelblommor är nog det finaste som finns så här på försommaren.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Fransk inredning sa...

Vilka helt underbara bilder på äppelblom! Fantastiskt fin blogg! Kramar Susanne

Malin sa...

vilket fint arrangemang du gjort i din söta lilla skål :)

Ha en underbar dag

Kram Malin

sinnlighet sa...

Alltså Katta-tjejen, detta inlägg står det 'Österlen' på. Du vet väl att det är skånes provence som har patent på alla äppleträd ;)

Hur som helst, bilderna är så djävla (jag vet jag vet, men ibland är det dejligt att förstärka med något svart ord) underbara så jag smäller av!

Du, alla Dina kommentarer hos mig = dagshöjare!!

Agneta

Lottaspace sa...

Äppelblom är så härligt! Vårt äppelträd slår just ut i blom!

Ha en trevlig fortsättning på helgen!
Kram, Lotta

Isabell sa...

Härligt med drömmar och drömmare! Jag är en sådan själv!!! Vad ska man leva för om man inte har drömmar, tråkigt ju...

Härliga bilder:)

Ha en trevlig pingsafton.

Kram Isabell

Annica sa...

Den shoppingen kunde ha blivit lite dyrarae än 80kr ...med tanke på vad room hade att erbjuda. Det får bli nästa st-holm besök för nu blev jag nyfiken. Mina pioner blommar snart du kan få plocka en hos mig=) Gratis! Ha en skön söndag/Annica

Fru C sa...

Med din blick för det vackra kommer du långt även om drömmaren vill något annat. Pioner eller äppelblom.....ja med den prisbilden är det lätt att välja;
Ha en fortsatt bra pingsthelg.
Kram//Carolina

Mamma C sa...

Visst har det varit härligt väder. 80 kr var lite väl mycket tycker jag oxå. Äppleblom är så vackert och det var fint i glaset sådär.
Kram mamma C

Richie's 2ts Inspires sa...

JaG måste besöka ROOM med. Hann inte idag efter kyrkan vid Kungsan.

Jag spannade alltid på Bruka, Matilde och ngr söta saker på Indiska.

Oh Yeah! summer is really a LIFE in a cold country. The humour of the people around could be shifted too. During winter & cold months, no one wants to say a word to you but when summer comes, everybody talks of whatever.

Me like & it's so cool.

Enjoy the wetty weather.

Gardenhouse sa...

Så härliga de är äppelblomstren. Ska till huvudstaden i helgen, då blir det nog hötorget en sväng, bara för att njuta iallafall.
Ja visst är det skönt att äntligen är den underbara sommaren här!
Ha en go kväll,
kram Sussi

Catrin sa...

Ah jag kan riktigt känna hur gott det doftar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tur att det finns saker som är gratis i livet! Annars brukar ju hötorget erbjuda billiga blomster!

Kram ANnica