måndag 5 april 2010

Vårtecken innan snön...





Var ute en stund igår och fotade lite
vårtecken. Krokusar och snödroppar blommade
för fullt och scillan börjar breda ut sig.
Men idag har det lagt sig ett vitt lager snö
över de små stackarna så de inte syns längre.
Någon kallade det här Aprilväder själv kallar
jag det julväder. Sist men inte minst en bild
på lite jellybeans tycker de har så härligt
påskiga färger, smakerna på just de där är
pinacolada, blueberry och bubblegum.
Ha en bra annandagpåsk!
*
Yesterday I went out for a walk to take some
pictures of the springflowers, they looked so
pretty there in this early spring. But today
you cant see anything of them becaurse it has
been snowing so now everything i white again.
Have a nice day!

8 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Åh vad våriga bilder!
Lite bakslag blir det alltid.... huvudsaken är att man vet att våren är här!!!!!
Läckra godisfärger.... piggar upp!
Have a nice day!
Kathrine

Mamma C sa...

Ja, nu är det blaskigt och trist ute igen. Kollade in våra rabatter igår när solen sken. Upptäckte att rådjuren även hade varit och knippsat av tulpanlökarna. Vi har aldrig haft problem förut, men nu har dom visst fått nys på vår tomt.
Kram mamma C

Lisas torp sa...

Ja, du gjorde som jag - fotade igår när det var vår...!

Vilken tur ändå och så vackert med så många snödroppar, som en hel matta!

Trist med snö igen - nu har vi ju verkligen fått nog av den!

Äggen ser riktgit goda ut!
Ha en fin dag trots snön!
Kram
Lisa

Levindas Värld sa...

Men vilken fin bild med alla snödroppar, ja nu är då våren på väg!!!

Hoppas du haft en skön påsk och njutit massor och mumsat gott :)

kram-kram

Anci sa...

Åh, vad snopen jag blev i morse när det SNÖADE !! Så jag är glad att få se dina fina, vårliga bilder.

Ha det så bra

Kram
Anci

Lilla Vrån sa...

Vad härligt att se lite vårtecken...det behövde jag...det snöar för fullt utanför mitt fönster just nu.
Så fina bilder, såg att du hade godisfoton...det har jag också lagt in i min blogg idag:)
Ha en fin vecka!
Kramar//Carina

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara blommor. De kommer nog fram snart. Vi klarade oss i alla fall från snön denna gång, men nog får man räkna med snö hela april, tyvärr.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

vintageretroprinsessa sa...

Fusk att hitta vårblommor.
men snart hoppas jag att man kan hitta dom i norrland med :)

Önskar dig en kanon dag

Kram