tisdag 6 april 2010

Ut med påsken in med våren...



Ja nu är påsken över och våren kan ta vid,
här har varit en skön påsk och lovet räcker
veckan ut och idag skiner solen igen.
För mej kommer vårens accentfärg givetvis gå
åt det lite turkosa och caribean-blue hållet
av sina alldeles speciella själ förståss fast
med lite asiatisk krydda. De blommiga
pappersarken är scrapbookingmaterial fast jag
skulle nog kunna tänka mig en hel tapet i de
färgerna i något litet hörn.
Ha en bra vecka!!
*
Now the easter is over but this week is still
vacation from school. The sun is back so it
will be a good day for beeing out and get some
springinspiration fore the homeinterior, that
in my case will be a little carebbeanblue after
the colourinjektion my brain got from the see
in WestIndia on our wintervacation.
Have a nice day!

16 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Tack för din kommentar!
Vilka fina bilder du visar!
Ja du jag skulle också kunna tänka mej en tapet i dessa underbara mönster!
Haen fin dag!
I Solen!
Kram Kathrine

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Var ute og gikk i går....men fant ikke noe hestehov:(
kos deg
eddaKlemmer

Home No.1 sa...

Hej läckra färger i turkost gör att man längtar till sommar och pooldagar! ha en fin vecka! kram Annica.

Mamma C sa...

Turkos är en riktig sommarfärg tycker jag.
Kram Mamma C

Ulrica sa...

Ja man minns ju själv hur man klädde ut sig och ville vara "stor"..!! Så man får väl låta döttrarna hållas!!! Underbara bilder du visar!! Hoppas din påskhelg har varit toppen Katta och Ha en fin vecka!!
Kram//Ullis

Elisa Day sa...

Vackra bilder med underbara färger. Nu gav du mig en idé. Jag har borrat fast ett gammalt fönster på min balkongvägg. Men väggen är vit och fönsterkarmen är vit. Har letat efter ett tyg att sätta bakom rutorna. Men det funkar ju med så där fint papper också. Kram

Fru C sa...

Åh jag älskar när du visar turkosa .....ting..........
Ut med påsken och in med ......turkos, pronto!

Viola sa...

Vilka vackra bilder Katta, älskar det turkosa inslaget, kramen

Angel.Pearls sa...

Åh, de där scrapbook-tapeterna år urfina! Vackra bilder du visar på vårblommmor också! Ha en skön start p våren då..Kram//Eva

Anci sa...

Ja, nu när påsken har varit känns det som om det är våren nästa !

Kramis
Anci

Sussi sa...

Härligt att se våren titta in hos dig! Lika läckert som vanligt. Härliga färger du väljer, jag tror jag förstår varför.
Ha nu en kanon skön ledighet, det hade jag.
Kram Sussi

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Påsken plockade jag bort igår så nu är jag redo för våren jag med:)

Ska bara krya på mig lite...

Kram Annica

Sussi sa...

Härliga vår bilder i underbara färger. Tänk vad mycket fint man kan göra med gamla fönster.
Ha en go ledighet.
Kram Sussi

Grindelunda sa...

Välkommen kära vår! Det tycker jag känns bra. Nu händer det saker på Vårans, och allt känns mer "på riktigt". Det är tur att jag inte förstår HUR jobbigt ett husbygge kan bli. Men jag är av den åsikten att all fixar sig, och problemen betar man av när de uppstår...inte innan.

Ja, Maja hade en drömpåsk på lill-skotern trots att inte vädret var det bästa alla dagar.

Sköt om Er nu, och om Ni dyker upp i sommar hittar Ni oss utmattade på Näsviken vid vägs ände. Välkomna och kram från Gilla!

I-L sa...

Jag har likadana lyktor som sänglampor, fast i vitt...
Älskar dem!

Kram
Lina

erry sa...

Exakt de två pappersarken köpte jag också på Panduro när jag var där sist. De är så vackra, skulle också kunna tänka mig en hel tapet av dem.