lördag 17 april 2010

Sagoblomman...




Kungsängsliljan är en av de sötaste blommorna
på våren tycker jag, den ser ut som en riktig
sagoblomma med sitt rutiga mönster och brunlila
färg. Den är Upplands vackra landskapsblomma.
Den rostiga kannan fick jag i present när jag
fyllde år under påsken och tyckte den var som
gjord för en sån lilja.
Ha en bra lördag allihopa!
*
This flowers latin name is Fritillaria meleagris
and I think it looks like a flower in a fairytail.
I keep it in a rosty pot that I got as a present
on my birthday.
Have a nice suturday everybody!

19 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei....ja det var virkelig en eventyrlig vakker blomst. Passet også perfekt som header;o) Ønsker deg en super helg...her blir det jobbehelg for min del. Klem fra Maliva

Richie's 2ts Inspires sa...

Really indeed, a fairytale in looks. Absolutely stunning! The lilac colour give the early spring mood a kinda warm touche.

Ha en underbar helg alla där hemma.
xoxo

Fågel Blå sa...

Goddag på dej!
Tack för kommentaren!
Jag älskar också denna blomma... den är helt underbar!
Och vilka bilder!!!!!!
Underbara!
Hoppas du får en fin Helg!
Kram Kathrine

S o F sa...

Vilken perfekt matchning - den kannan och liljan ihop.

Tack för titt-in hos mig och Trevlig helg Katta!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej vännen!!!
Sagosöt och helt enkelt din färg.. Kannan va ju som gjord för den blomman sååå fint...Härliga bilder..

Ska du på bloggträffen som jag nästan hade missat.. Jag tänkte nog gå men får ta Sara med mig...

I dag har jag en dotter med stort super krulligt hår :)

Ha en go helg med familjen..

Kraaaam kram Linda

NataljaOblonskaja sa...

Visst är den både romantisk och lite lagom tuff på samma gång. Gillar verkligen den och kombon med den rostiga kannan var mitt i prick.
Ha en härlig lördag.
Camilla

Lisa.L sa...

Men wow så himla otroligt vacker blomma :D vars köper man sånna `? aldrig sett den förut! och kannan, så vacker ;P kram

sinnlighet sa...

Grattis tjejen, Du är EN VINNARE.... en av mina tre!

Du har vunnit ringen som Du önskade från Plain Vanilla.

Har Du lust att skriva en kommentar så får Du gärna vänta tills vinnarpresentationen är färdig, så den hamnar under rätt inlägg!!!

Jag ville bara att Du skulle få veta det först!!

Agneta

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka underbara bilder. Håller med dig om att den är väldigt vacker. Så fin kanna du har fått.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Levindas Värld sa...

Vacker blomma i en vacker kanna :)

Hoppas du med haft en härlig lördag och får en fortsatt skön lördagkväll.

Här sken solen tidigare idag men nu är det busväder! Regnigt och blåsigt så det passar ypperligt för en myskväll *ler*

kram-kram!

Möllebacken sa...

Så vackert, så vackert! när jag ser bilderna fylls jag med lycka. Du har verkligen känsla för det estetiska. Du frambringar skönheten hos de två tingen, denna blomma och denna kanna.
Ha en riktigt bra helg.
Kram
Pella

Mamma C sa...

Den är helt makalöst vacker denna blomma. Du har placerat den fint oxå.
Kram mamma C

Olga sa...

Hej Hej Katta! Chess Flower is truly amazing, I think it's so nice to have something as beautiful in your house in a vase.... Congrats on your prize as well and thanks for dropping by! Have a great weekend ;)

sinnlighet sa...

Gud så roligt att Du blev så glad, jag har ringen själv och den är såååå dejlig.

Skicka Din adress till mig på;

sparkoflife@live.se

så skall jag se till att ringen snart är på G till Dig. Jag har förresten addat Dig på min 'love love love' lista, och hoppas det är ok.

By the way, Din blogg är en ljuvling alla kategorier!!

Peace & Love

Agneta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Riktigt läckert ihop! Och du tar ju så snygga bilder oxå!

Kram Annca

Henricks tankegångar sa...

Grattis till vinsten! Såg du blev lika glad som jag , hahahahah / Henrick

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, det är en väldigt vacker blomma, lite mystisk. Jag planterade kungsängsliljelökar i rabatten i fjol, och hoppas verkligen på att de kommer upp.

Underbara bilder!

Anci sa...

Hej !
Så fin blomma och vad vackert du har fotat den !
Grattis till vinsten hos Wabi & Sabi !

Kram
Anci

Randiga Tråden sa...

Det är så vackert.