tisdag 20 april 2010

Mjölkfria tips önskas...




Buren för fria fåglar har bytt skepnad här hemma den förra som faktiskt var till låns har ersatts av en ny, fick den av min familj
på min födelsedag och i den här buren är det bara tygrosorna som är fångna.
Har en liten efterlysning här i dag.Är det någon av er som har något bra tips på någon god kaka eller bullar eller nåt som är helt mjölkfria? Min dotter går på mjölkfri diet och det är föräldrafika i hennes klass i dag vilket innebär att vi föräldrar tar med något man bakat eller köpt men att köpa mjölkfria bakverk verkar vara helt omöjligt så i dag blir nödlösningen att ta med melon till henne i stället eftersom jag inte hinner baka just idag kanske inte så kul när kompisarna mumsar på kakor (fast de kanske föredrar melonen de med). Men om någon har ett tips till en annan gång skulle jag vara väldigt tacksam. Ha en bra dag!
*
This birdcase was a present from my family
and its a case only for free birds. Well as
Im actually scared for birds its not even
real birds and the fakeroses is the only
thing thats kept in it for the moment.
Have a nice day!

10 kommentarer:

sinnlighet sa...

Åhhhh så himla grannt (betyder snyggt på skånska).

Agneta with love

NataljaOblonskaja sa...

Fågelburar står högt på min önskelista, tycker de gör sig precis överallt, men föredrar om fåglarna håller sig på utsidan:)

Hade barnkalas där ett av barnen var allergiskt i princip mot allting, men fick tipset av hennes föräldrar att chokladbollar kunde hon äta. Finns ju att köpa, om du har bråttom, men roligare kanske att baka själv. Annars finns det många sockerkakor som man inte använder mjölk i, jag förmodar att hon får äta smör annars blir det svårare.
Hoppas du hittar något, melon funkar ju alltid men till fika, njae, säger jag som älsklar bullar och kakor, så jag tycker verkligen synd om din dotter som inte får äta det.
Lycka till.
Camilla

Angel.Pearls sa...

Underbart fin bur!! Mjölkfri..betyder det uteslutande av smör å ägg också?? ..annars kladdkaka, hallongrottor, paj -finns recept hos mej..Ha en fin dag! Kram//Eva

Nyanser av vitt sa...

Hej Katta
Så snyggt du gjort. Ha det gott
Kram Agneta

Living by Milla sa...

Underbar bur,Katta!
Tyvärr har jag inga laktosfria baktips men googla så hittar du säkert.

Ha en skön vecka!
kram Milla

I-L sa...

Vilken fin header (eller vad det heter) du skaffat dig! :-)

kram!

Mamma C sa...

Det går faktiskt att baka vetebullar på vatten oxå. Hade en granne där vi bodde förut. Hennes ena dotter fick bara äta laktosfritt. Sockerkakor, chokladbollar det finns massor. Om det nu bara är mjölken som ska uteslutas.
Kram mamma C

Viola sa...

Sorry det där är ag inte bra på..här bakas det med mjölk till butiken, har nog aldrig bakar så mkt som nu..önskar en fortsatt bra vecka, kram

Richie's 2ts Inspires sa...

Cool! Faux roses kallar det på engelska om jag får rätt till.

Som sagt fin bur även om den är zink-aktig. Fågel saknas inne med våra ljus, din tygrosor och min silke/capo di monte ros duger ju.

Ha en skön kväll.
xoxo

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Et flott bur...kan ikke hjelpe deg med oppskrift desverre...bakes lite her:)
Ha en fin dag
eddaKlemmer tl deg