fredag 2 april 2010

Långfredag...




De här ihoptrasslade radbanden och korset stod
nyligen på blommbordet utanför min dörr när
jag kom ut. Det var en granne som städat sitt
förråd och trodde de skulle passa mej i smaken
och visst gjorde de, det fanns ju redan en
given plats för dem på min lilla kökshylla.
Tänkte att idag var en passande dag att visa dem.
Här hos oss skiner solen på en klarblå himmel så
det blir nog nåt att göra ute en sån här dag.
Ha en bra dag!
*
These little things I found outside my door the
outher day, it was left there by a neighbour who
thought I might like it and yes I did so I saved
it from the garbageroom and now its in my kitchen.
Have a nice day!

12 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är det härligt att solen lyser!

Ha en härlig dag
Kram Annica

Elisa Day sa...

Din granne känner dig väl! Tycker så mycket om färgen på hyllan. Tänk om man skulle försöka måla ett skåp i den stilen. Kram

Home No.1 sa...

Hej! Vilken snäll granne=) Glad Påsk!
Kram Annica.

Richie's 2ts Inspires sa...

Go´dag Katta!

Solen skiner verkligen över 08:an. Skön på en Långfredag.

Hoppas Ni har skön och en glad Påsk. Jag och familjen ska iväg till katolska kyrka vid Kungsan. Sankta Eugenia kyrka.

Din madonna kalla katoliker för Sankta Lourdes och hennes dag firar vi hela Maj månad. She is the flower goddess.

Kram massor...

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Jösses vilken lycka jag hade dånat!
Du måste ha väldigt hyvens grannar!
Önskar dej en trevlig fortsättning på påsken!
Kram Kathrine

Gårdsromantik sa...

:*¨¨*:♥ GLAD PÅSK♥:*¨¨*:

Önskar Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken omtänksam granne. Passade utmärkt hos dig. Visst njuter man av solen.

Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram Ullis

Mamma C sa...

Här lös solen en tag på förmiddagen. Sedan har det varit mulet. Vilka härliga grannar du har.
Kram mamma C

Sussi sa...

Så fin header du gjort, med det fina K:et.
Vilken omtänksam granne du har, så roligt att hitta och få nåt sånt då man inte alls tänkt sig det!
Det blev jätte fint på hyllan.
Glad fortsättning på påsken.
Kram Sussi

Anci sa...

Snäll granne och fina saker !
Jag vill önska dig en skön påsk med sol, värme och många påskägg.

Kram
Anci

vita zara sa...

Hej Katta.
Jo du har så rätt, det passade perfekt att visa dem nu i påsktider.
Det allra finaste påskprydnader man kan tänka sig.
Ja vilken rikedom att få ha en sån där vacker egen påskgumma.
Det är lite trist när mina är stora, men man får hoppas någon kommer förbi.
Ha en fin påsk med soligt väder, får vi hoppas.
Varmpåskkramen till dig.
Zara

Maliva`s verden sa...

Hei...det var virkelig en snill nabo du har. Passer jo perfekt hos deg. Håper du og dine har hatt noen fine påskedager....her hjemme skinner også solen..deilig! Ha en fin dag videre. Klem fra Maliva