torsdag 1 april 2010

GLAD PÅSK....




Skärtorsdag dagen för avfärd till Blåkulla,
självklart har jag trimmat färdigt kvasten
och är redo, är du? Min lilla påskgumma på
en bild från förra året då hon delade ut
ägg. I dag slutar skolan tidigt och sen är
det påsklov, vi ska bara hålla oss omkring
hemma och ha det bra, lungt och skönt.
Glad påsk på er alla!
*
Today the easter starts here in Sweden with
kids dressed up to easter witches, they go
around knocking doors with drawings and
sometimes flowers to give to neighbours
and hopefully they will get some candy or
sometimes even money in the basket or in
a coffepot they carry on. Its a little bit
like trick or treat when its halloween in US.
This is my daughter easter last year.
Happy easter to everyone!

10 kommentarer:

Anci sa...

Jag önskar dig också en mysig Påsk. Vad fint det är med turkost och silver och det är en söt påskkärring du visar !

Kram
Anci

Mamma C sa...

Sådana söta kärringar kommer det nog komma ett par styckna idag och knacka på dörren. Ha en riktig skön och fin Glad Påsk
Kram mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag vill önska dig och din familj en underbar och skön Påsk hemma vid.
Jag är också hemma ska bara iväg en tur till Blåkulla idag.
Kramar:)

S o F sa...

Tack och en riktigt härlig och skön Påskhelg önskar jag dig tillbax!

Vilken otroligt intensiv och vacker blå färg - riktig färgterapi. :)

Betongängeln sa...

Glad Påsk och mycket Gott
Fina färger du visar
kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härlig färg på fjärdrarna. Själv kör jag med lila i år:)

Ha en härlig påsk
Kram Annica

Viola sa...

Det var en go påskgumma, önskar dig och de dina en riktig skön påskhelg, kramen

Fru C sa...

Glad och god påsk önskar jag dig (din lilla påskgumma var för söt)
Kram//Carolina

Dicksonska våningen sa...

Glad påsk!
Ni har kommit i stämning förstår jag - ni har redan en påskgumma hemma :)
Så uppfriskande att se ett turkost påskfirande!
Kram Annika

vita zara sa...

Hej
Oj så fina bilder med den turkosa färgen på fjädrarna.
Men flickan är ju så fin, vem är det, är det din tös.
Fin bild.
Saknar såna där påskgummor, hoppas det kommer nån hit.
Mina barn är stora och det finns ingen i byn.
Men ibland har vi tur när folk kommer på besök så har det någon påskgumma med sig.
Ha en fin påsk vännen.
Kram Zara